کیش، هاب جذب سرمایه برای صنعت نفت ایران می‌شود

معاون بازرگانی و سرمایه‌گذاری و توسعه کیش تصریح کرد: منطقه آزاد کیش در این هفته کانون جذب سرمایه برای صنعت نفت ایران خواهد بود. سراج در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» تصریح کرد: با توجه به جایگاه ویژه منطقه آزاد کیش، این جزیره قصد دارد خود را به‌عنوان هاب تبادلات سرمایه‌ای و فناوری حوزه انرژی کشور در دوره جدید پساتحریم مطرح کند. وی افزود: در این راستا، در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی کیش که با «رویکرد سرمایه‌گذاری» از 21 تا 24 دی‌ماه سال جاری در این جزیره برگزار می‌شود، پس از 10 سال شرکت‌های خارجی به‌طور مستقیم حضور خواهند داشت.



به گفته این مقام مسوول، جزیره کیش با توجه به موقعیت استراتژیک جغرافیایی و مزایای نسبی غیر قابل انکار برای ورود سرمایه‌گذاران خارجی و افزایش نقش سرمایه‌گذاران خارجی می‌تواند نقش دروازه‌ای برای ورود سرمایه‌های جدید در صنعت نفت را در شرایط پساتحریم بازی کند. سراج ادامه داد: در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی کیش تعداد زیادی از شرکت‌های داخلی و خارجی فعال در حوزه انرژی حضوری پررنگ دارند و نمایندگانی از ۱6۰ شرکت داخلی و 35 شرکت خارجی از کشورهای چین، کره، ایتالیا، آلمان، ترکیه، فرانسه، هلند و هند در آن حضور دارند. معاون بازرگانی و سرمایه‌گذاری منطقه کیش در ادامه گفت: این نمایشگاه فرصت مهمی برای معرفی ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل در کشور در زمینه تولید، بازرگانی و خدمات مربوط به صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، آب و برق مشتمل بر تولید، بازرگانی و خدمات محصول، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته و مواد اولیه، به شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران بزرگ بین‌المللی است تا آنها بتوانند خود را برای حضور در کشور در دوران پساتحریم آماده کنند.

وی حضور پاویون ویژه ایتالیا، پاویون چین، پاکستان، ترکیه، هلند، ایتالیا، هندوستان، کره جنوبی، تایوان،‌ آذربایجان،، مالزی، فرانسه،‌ اتریش، امارات متحده عربی، اسپانیا، آلمان، بلژیک، استرالیا، روسیه، انگلستان، ژاپن، پرتغال، کانادا، کویت و سوئیس را نقاط قابل توجه دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کیش دانست و گفت: ایران در آستانه برداشته شدن تحریم‌های بین‌المللی، باید خود را برای شرایط جدید و حضور دوباره در بازارهای نفتی و گازی جهانی آماده کند؛ نکته‌ای که بالاترین مسوولان اجرایی صنعت نفت نیز بر آن تاکید دارند و در راستای آن برنامه افزایش 500 هزار بشکه‌ای صادرات نفت در ابتدای راه پساتحریم طرح‌ریزی شده است. به گفته سراج، برگزاری نشست‌های تخصصی با رویکرد سرمایه‌گذاری و سرمایه‌پذیری و بازدید مدیران و کارشناسان حوزه نفت، گاز، پتروشیمی، آب، برق و انرژی‌های نو از دیگر برنامه‌های این رویداد است.

۲۰ دی ۱۳۹۴ ۱۰:۲۵
تعداد بازدید : ۵۱۳