قوانین و مصوبات دولت به بخش خصوصی توجهی ندارند

قوانین و مصوبات دولت به بخش خصوصی توجهی ندارند
رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: قوانین و مصوبات موجود برخلاف فعالیت بخش خصوصی شکل گرفته است که این مشکلات از گذشته وجود داشته و در دولت یازدهم نیز ادامه یافته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ محسن جلال‌پور صبح امروز در صبحانه کاری اتاق بازرگانی با وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مواردی که اتاق بازرگانی ایران در دوره جدید دنبال می‌کند در واقع تقاضا برای ایجاد رقابت در بازار و جلوگیری از قیمت‌گذاری است.

وی افزود: بنده نیز با مواضع آقای آخوندی وزیر راه و شهرسازی موافق هستم و معتقدم که روش‌های قبلی دولت که به شکل خزانه‌داشتن و توزیع اموال بدون پاسخگویی بود عملکرد درستی نیست. 

رئیس اتاق بازرگانی ایران یادآور شد: به بخش خصوصی در سالهای گذشته فرصت داده نشده که به شکل مناسبی وارد عمل شده و شکل بگیرد. 

جلال‌پور گفت: قوانین و مصوبات شکل گرفته برخلاف توسعه بخش خصوصی بوده است که دیدگاه‌های اینچنینی در دولت فعلی نیز برقرار است. 

وی خطاب به آخوندی وزیر راه و شهرسازی گفت: ما امیدواریم که بتوانیم از دانش شما در دولت استفاده کنیم و بخش خصوصی واقعی را در اقتصاد کشور ایجاد کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: در طول سال‌هایی که از پرداخت یارانه‌های نقدی گذشته است ما توجهی به دریافت یارانه‌های تولیدی نداشته‌ایم و قصد ما ایجاد بازار رقابتی بوده و هست.

جلال‌پور در پایان یادآور شد: به مسئله قاچاق نیز باید در کشور توجه بیشتری شود که این امر به اقتصاد و تولید داخل لطمات زیادی وارد کرده است. 

۲۰ دی ۱۳۹۴ ۱۰:۳۲
تعداد بازدید : ۶۴۵