فاز ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی با حضور رئیس جمهور فردا افتتاح می‌شود

فاز ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی با حضور رئیس جمهور فردا افتتاح می‌شود
مدیرعامل منطقه ویژه پارس جنوبی گفت: نخستین پروژه گازی تمام ایرانی، طرح توسعه فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی فردا با حضور رئیس جمهور افتتاح رسمی می‌شود.

مهدی یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در عسلویه با بیان اینکه تا کنون 5 پالایشگاه پارس جنوبی وارد مدار تولید است اظهار داشت: فردا دو فاز 15 و 16 پارس جنوبی به عنوان ششمین و هفتمین پالایشگاه پارس جنوبی با حضور رئیس جمهور افتتاح و وارد مدار می‌شود.

وی با بیان اینکه فازهای 15 و 16 پارس جنوبی بدست متخصصان کشورمان ساخته شده تصریح کرد: فاز 15 و 16 نخستین پروژه گازی پارس جنوبی است که تمامی مراحل عملیات اجرایی بخش‌های ساخت، نصب و راه اندازی این طرح نیز با مدیریت ایرانی انجام پذیرفته است.

مدیرعامل منطقه ویژه پارس جنوبی با بیان اینکه گاز  تولیدی فاز 15 و 16 فردا در سبد مصرفی قرار می‌گیرد گفت: از فاز 15 و 16 پارس جنوبی روزانه 50 هزار مترمکعب گاز شیرین برای تامین سوخت مورد نیاز کشور به ویژه در حوزه مصارف خانگی، تجاری، و صنعتی تولید می‌شود.

یوسفی، تولید روزانه 80 هزار بشکه‌ میعانات‌ گازی برای عرضه به صنایع پالایشگاهی با کاربری تولید سوخت و فراورده‌های با ارزش و 400  تن گوگرد برای صادرات به بازارهای جهانی از دیگر تولیدات فازهای 15 و 16 پارس جنوبی دانست.

وی تولید سالانه یک میلیون و 50 تن گاز مایع پروپان و بوتان برای صادرات و یک میلیون تن گاز اتان را از دیگر تولیدات فازخای 15 و 16 پارس جنوبی ذکر کرد و افزود: این حجم از تولیدات در راستای تامین خوراک مورد نیاز صنایع پتروشیمی به ویژه مجتمع‌های پتروشیمی واقع شده در مسیر خط لوله اتیلن غرب و نیز واحدهای طراحی شده در قطب دوم پتروشیمی‌های عسلویه اختصاص می‌یابد.

۲۰ دی ۱۳۹۴ ۱۳:۱۶
تعداد بازدید : ۵۲۴