وزیر نفت پاکستان: علاقه‌مند به واردات گاز ال.پی.جی از ایران هستیم

وزیر نفت پاکستان: علاقه‌مند به واردات گاز ال.پی.جی از ایران هستیم

وزیر نفت و منابع طبیعی پاکستان روز جمعه در دیدار سفیر جدید ایران، ضمن تأکید بر اینکه کشورش بی‌صبرانه منتظر لغو تحریم‌ها برای اجرا و تکمیل خط لوله گاز ایران-پاکستان (آی. پی) است، از علاقه‌مندی کشورش برای واردات گاز مایع «ال.پی.جی» از ایران خبر داد. «مهدی هنر دوست» در ادامه دیدارها و رایزنی‌های خود با مقام‌های عالی پاکستان، با حضور در وزارت نفت و منابع طبیعی پاکستان، با شاهد خاقان عباسی دیدار کرد و طرف پاکستانی را در جریان اجرای قریب‌الوقوع برجام و لغو تحریم‌ها قرار داد. 

وزیر نفت و منابع طبیعی پاکستان هم با ابراز خرسندی از نزدیک بودن زمان لغو تحریم‌ها، تأکید کرد که کشورش با توجه به نیاز شدید به انرژی، اراده بالایی برای تکمیل سریع خط لوله آی. پی و آغاز واردات گاز طبیعی از ایران دارد. شاهد خاقان همچنین اظهار داشت: واردات نفت خام از ایران می‌تواند زمینه دیگری برای توسعه همکاری‌های پاکستان و ایران در بخش انرژی باشد و پالایشگاه‌های پاکستان می‌توانند عمده نفت خام مورد نیاز خود را در آینده از ایران تأمین کنند.

هنردوست نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های فراوان برای افزایش همکاری‌های تجاری و اقتصادی دو کشور همسایه اظهار اطمینان کرد که با لغو تحریم‌ها، فصل جدیدی در مناسبات تجاری و اقتصادی این دو کشور دوست و برادر ایجاد خواهد شد. سفیر جمهوری اسلامی ایران در این دیدار خود را سفیر اقتصادی معرفی کرد و با بیان اینکه روابط خوب و برادرانه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان ریشه در تاریخ دارد، برضرورت ارتقای سطح مناسبات اقتصادی و مبادلات تجاری دو کشور متناسب با روابط سیاسی خوب میان دو همسایه تأکید کرد.

۲۶ دی ۱۳۹۴ ۰۹:۱۹
تعداد بازدید : ۵۳۶