دریافت منظم 20 تن اتان از فازهای 15 و 16 پارس جنوبی

دریافت منظم 20 تن اتان از فازهای 15 و 16 پارس جنوبی
مدیرعامل پتروشیمی کاویان با اشاره به دریافت اتان فازهای 15 و 16 پارس جنوبی در این مجتمع گفت: هم اکنون این مجتمع 20 تن در ساعت از این فاز اتان دریافت می کند.

رمضان اولادی در گفتگو با خبرنگار نیپنا با بیان این که هم اکنون پتروشیمی کاویان با یک چهارم ظرفیت اسمی خود در حالی تولید است، گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته میزان اتان تولیدی در فازهای 15 و 16 طی روزهای آینده افزایش خواهد یافت.

وی با تاکید بر این که هم اکنون فاز دوم پتروشیمی کاویان آماده تولید محصول و دریافت خوراک است، گفت: برای راه اندازی کاویان 2 حداقل نیاز به دریافت 80 تن اتان در ساعت است.

به گزارش نیپنا، مجتمع پتروشیمی کاویان، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان اتیلن کشور با سالانه ٢ میلیون تن ظرفیت تولید است و اتیلن تولیدی در پتروشیمی کاویان با خط لوله اتیلن غرب به پتروشیمی های لرستان، کرمانشاه، ایلام ، اندیمشک، کرمانشاه، کردستان، مهاباد و میاندوآب ارسال خواهد شد و مازاد تولید نیز در پتروشیمی های منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر استفاده می شود.

خوراک مورد نیاز پتروشیمی کاویان هم اکنون از طریق فازهای ٩ و ١٠ و ٤ و ٥ پارس جنوبی دریافت می شود که با راه اندازی فازهای جدید پارس جنوبی، میزان خوراک دریافتی پتروشیمی کاویان افزایش خواهد یافت.

با برنامه ریزی های انجام شده  پتروشیمی کاویان، اتان دریافتی از پارس جنوبی را تبدیل به اتیلن کرده و به خط لوله اتیلن غرب تزریق می کند که این اتیلن از ١١ استان عبور کرده و خوراک ١٢مجتمع پتروشیمی ساخته شده یا در حال احداث با سرمایه گذاری ٨,٥ میلیارد دلار را تامین خواهد کرد.

خط لوله اتیلن غرب خوراک مجتمع های پتروشیمی واقع در استان های خوزستان، فارس، لرستان، کهکیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و شرقی، ایلام و همدان را تامین کند؛ هرچند که در حال حاضر پتروشیمی های اروند و آریا ساسول نیز از اتیلن تولید شده در پتروشیمی کاویان استفاده می کنند.

۲۶ دی ۱۳۹۴ ۰۹:۳۳
تعداد بازدید : ۵۱۹