همایش آشنایی با فرصت های تجاری و سرمایه گذاری ایران و عراق برگزار می شود

همایش آشنایی با فرصت های تجاری و سرمایه گذاری ایران و عراق برگزار می شود
مسئول امور تجاری عراق در سازمان توسعه تجارت ایران از طی مراحل نهایی تنظیم موافقتنامه بازرگانی بین ایران و عراق خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان توسعه تجارت ایران مجید قربانی فراز با اعلام این خبر گفت: دکتر غضنفری وزیر صنعت و معدن و تجارت کشورمان در یدار با وزرای صنعت، تجارت و برنامه ریزی عراق با حضوررییس کل سازمان توسعه تجارت ایران مسائل مهم تجاری بین دو کشور از جمله موافقتنامه بازرگانی ایران و عراق را مورد بررسی قرار داد.

وی با اشاره به ریشه های فرهنگی مشترک دو ملت و و علاقه مندی دو دولت به توسعه روابط سیاسی و اقتصادی افزود: با توجه به نقش اطلاع رسانی در خصوص مسایل تجاری سمینار آشنایی با فرصتهای تجاری و سرمایه گذاری در عراق با حضور شرکتهای مهم ایران و عراق در تهران برگزار خواهد شد.

قربانی فراز گفت: در ادامه این دیدار "خیراله بابکر" وزیر بازرگانی عراق سطح همکاری مقامات دو کشور را بسیار خوب ارزیابی کرد و خواستار اهتمام بیشتر مسئولیت دو کشور در خصوص انجام توافقات فی مابین شد.

وی افزود: همچنین وزیر برنامه ریزی عراق با اشاره به نقش موافقت نامه های تجاری در توسعه همکاری های اقتصادی دو کشور  از وزیر صنعت ،معدن و تجارت کشورمان خواست متن پیش نویس موافقتنامه همکاریهای تجاری ایران و عراق در کمیته مشترک اقتصادی بازرگانی دو کشور بررسی و نهایی شود.

مسئول امور تجاری عراق در سازمان توسعه تجارت ایران گفت: "شکری" نیاز های اساسی کشورش را کالاهایی چون گندم،جو،روغن خوراکی، برنج ، شیر کودکان و شکر اعلام کرد و افزود: این احتیاجات از طریق مناقصات اطلاع رسانی می شود  و از شرکتهای برتر ایرانی دعوت می کنیم با شرکت در این مناقصات و همچنین حضور فعال در نمایشگاه بین المللی بغداد نقش خود را در تامین نیازهای مردم و دولت عراق موثر تر و پر رنگ تر نمایند.

در پایان  "احد ناصر الکربولی" وزیر صنایع و معادن عراق نیز با  تأکید بر وجود نکات مشترک همکاری زیاد بین دو وزارتخانه گفت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته توسط دولت عراق در حوزه برق، آهن و سرب و همچنین توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در زمینه هایی چون معادن، انرژی و پتروشیمی شرکت های ایرانی زیادی می توانند در این بخش ها فعالیت نمایند.

  

 

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۰۸:۱۶
روابط عمومی و امور بین الملل سازمان توسعه تجارت ایران |
تعداد بازدید : ۱,۱۰۷