سرمایه گذاری شل برای افزایش ظرفیت تولید آلفا الفین ها در لوئیزیانا

سرمایه گذاری شل برای افزایش ظرفیت تولید آلفا الفین ها در لوئیزیانا
سرمایه گذاری شل برای افزایش ظرفیت تولید آلفا الفین ها در لوئیزیانا

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه تخصصی پلاست مارت، شرکت شل به تازگی اعلام کرد که تصمیم نهایی برای سرمایه گذاری ( final investment decision ) به منظور افزایش ظرفیت تولید آلفا الفین ها ( AO ) در مجموعه تولید محصولات شیمیایی این شرکت، واقع در گیزمر ( Geismar ) ایالت لوئیزیانا، اتخاذ شده است.

با افزایش ظرفیت در نظر گرفته شده، مجموعه یادشده به بزرگترین تولیدکننده این گروه از محصولات تبدیل می شود.

قرار است چهارمین واحد تولید آلفا الفین ها در این مجموعه، با ظرفیت 425 هزار تن و هزینه ای معادل 717 میلیون دلار، به بهره برداری برسد. انتظار می رود واحد جدید از سال 2018 در مدار تولید قرار گیرد.

گراهام ونت هوف، معاون اجرایی شل کمیکالز، عنوان کرد: این سرمایه گذاری مهم حاکی از تعهد پیوسته ما به پتانسیل رشد ( growth potential ) در بازار محصولات شیمیایی است.

وی افزود: سرمایه گذاری در تاسیسات جدید از سودآوری بالایی برخوردار است و به کمک آن شل کمیکالز قادر به تامین تقاضای فزاینده مشتریان برای آلفا الفین های خطی، در سطح بین المللی، خواهد بود.

ونت هوف ادامه داد: مزایایی نظیر فناوری قدرتمند، دسترسی به خوراک اتیلن ارزان قیمت از سایت های Norco و Deer Park در مجاورت این مجموعه و انعطاف پذیری در بخش عملیاتی، امکان فعالیت در شرایط متغیر بازار را برای ما فراهم آورده است.

عملیات احداث واحد جدید تولید آلفا الفین شرکت شل در سه ماهه اول سال 2016 آغاز می شود. با شروع به کار این واحد، ظرفیت تولید آلفا الفین شرکت شل در سایت گیزمر به یک میلیون و 300 هزار تن در سال می رسد.

این سایت همچنین تولید کننده انواع الکل، اتوکسیلات ها ( ethoxylates )، اتیلن اکساید و اتیلن گلایکول است.

۲۶ دی ۱۳۹۴ ۰۹:۳۹
تعداد بازدید : ۵۷۷