ایران ٥٠٠ هزار بشکه نفت را روانه بازار می کند

ایران ٥٠٠ هزار بشکه نفت را روانه بازار می کند
معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت گفت: ایران آماده است با لحاظ کردن شرائط بازارهای جهانی نفت و مازاد عرضه‌ای که هم اکنون وجود دارد، ٥٠٠ هزار بشکه به صادارت نفت خود اضافه کند.

به گزارش خبرنگار شانا، امیرحسین زمانی نیا امروز ‌(یکشنبه، ٢٧ دیماه) در شصتمین سالگرد تاسیس شرکت ملی نفتکش در محل مرکز همایشهای صداو سیما، با اشاره به این که شرکت ملی نفتکش بازوی توانمند صادرات نفت ایران در پساتحریم خواهد بود، افزود: ایران خوشحال است که چنین سرمایه بزرگی دارد و از این شرکت در عرصه بین المللی به صورت همه جانبه حمایت خواهد کرد. 

وی با بیان این که شرکت ملی نفتکش در دوران تحریم توانست وظیفه خود را نحو احسن انجام دهد و در جهت افزایش ظرفیت شرکت گامهای مهمی بردارد، یادآور شد: یکی از بندهای سیاست اقتصاد مقاومتی کاهش آسیب پذیری کشور است که شرکت ملی نفتکش به درستی وظایف خود را انجام داده است.

زمانی نیا با اشاره به این که همکاریهای شرکت ملی نفتکش ایران فقط منحصر به شرکت ملی نفت و وزارت نفت نمی شود، تصریح کرد: این شرکت یک شرکت بین المللی است و وزارت نفت در عرصه بین المللی حمایت همه جانبه ای از آن انجام خواهد داد.

حضور میهمانان خارجی دیگر جرم نیست 

وی در ادامه به لغو تحریمهای ایران و اجرای برجام اشاره کرد و افزود: امروز یک روز تاریخی برای کشور است و برای به دست آمدن این موفقیت تلاشهای زیادی در سالهای اخیر انجام شده است. 

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت با بیان این که با لغو تحریمها دیگر حضور میهمانان خارجی در ایران جرم نیست، افزود: پیش از لغو تحریمها هرگونه گفتگو و مذاکره با شرکتهای خارجی شائبه نقض تحریمها را ایجاد می‌کرد.

وی با تاکید بر این که برجام نتیجه تلاش ملی است و هر دولت زمینه ساز تلاشهای دولت دیگر بوده است تا این نتیجه به دست آمده است، یادآور شد: این موفقیت پیروزی یک جناح بر جناج دیگر نیست و نتیجه تلاشهای دولتهای مختلف است. 

این خبر در حال تکمیل است...

۲۷ دی ۱۳۹۴ ۱۱:۳۹
تعداد بازدید : ۴۲۹