روابط تجاری ایران و چک می‌تواند تا ١٠ برابر افزایش یابد

روابط تجاری ایران و چک می‌تواند تا ١٠ برابر افزایش یابد
وزیر صنعت و تجارت جمهوری چک با بیان این که حجم روابط تجاری ایران و چک هم اکنون رضایت بخش نیست، گفت: روابط تجاری ایران و چک می‌تواند تا ١٠ برابر افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار شانا، یان ملادک، وزیر صنعت و تجارت جمهوری چک، امروز (یکشنبه، ٢٧ دیماه) در نشست مشترک فعالان اقتصادی ایران و جمهوری چک که در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد، ابتدا به موفقیت ایران در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) اشاره کرد و گفت: خوشحالم که در چنین روزی که روز لغو تحریمهای اقتصادی ایران است، در کشور شما حضور دارم.

وی به روابط دیرینه ایران و جمهوری چک اشاره کرد و افزود: روابط ایران و جمهوری چک به دهه ١٩٣٠ میلادی بازمی‌گردد که نخستین موافقتنامه همکاری نیز در همان سال بین دو کشور امضا شد.

یان ملادک با بیان این که امیدواریم روابط ایران و جمهوری چک مستحکم‌تر از گذشته شود، تصریح کرد: ایران از بازار وسیعی برخوردار است، شرکتهای جمهوری چک با بازار ٣٠٠ میلیونی مواجه هستند، البته شرکتهای اقتصادی ایرانی نیز وقتی وارد چک شوند با بازار کل اروپا روبرو خواهند شد.

وزیر صنعت و تجارت جمهوری چک با اشاره به این که کشورش کمترین نرخ بیکاری را در کل اروپا داراست، اعلام کرد: همکاری با ایران برای ما بسیار مفید است، قبول داریم که حجم روابط تجاری میان دو کشور هم اکنون کافی و رضایت بخش نیست و باید این رقم را به ١٠ برابر فعلی افزایش دهیم.

وی با بیان این که شرکتهای جمهوری چک صادرکننده عمده تجهیزات محیط زیست هستند، گفت: ما در زمینه محیط زیست و حل مشکلات آن خواهان همکاری با ایران هستیم.

۲۷ دی ۱۳۹۴ ۱۳:۲۲
تعداد بازدید : ۴۲۵