بهای نفت خام از رقم 100 دلار فراتر نمی رود

بهای نفت خام از رقم 100 دلار فراتر نمی رود
وزیر نفت کویت افزایش قیمت های جهانی نفت خام به سطوح بالاتر از 100 دلار برای هر بشکه را دور از انتظار خواند.
خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، شیخ احمد عبدالله الصباح ضمن بیان مطلب فوق گفت: قیمت های جهانی نفت خام پیش از جهش به سوی 90 دلار برای هر بشکه امسال بیشتر در سطوح 70 تا 80 دلار برای هر بشکه در نوسان بوده است که این رقم برای تولید کنندگان و مصرف کنندگان در سال جاری میلادی رضایت بخش بوده است.
وی افزود: اگر چه بهای نفت هم اکنون در روزهای پایانی سال جاری میلادی به سطوح بیش از 90 دلار برای هر بشکه نزدیک شده است اما تولید کنندگان و مصرف کنندگان از بهای کنونی این ماده راضی هستند.
وزیر نفت کویت تصریح کرد: بهای مطلوب سبد نفتی 12 کشور عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک)، اعضای این سازمان را به تثبیت سهمیه های تولید روزانه واداشته است.
الصباح با بیان اینکه اوپک در نشست 158 این سازمان در کیتو اکوادور (20 آذر) پایبندی هر چه بیشتر اعضای اوپک به سهمیه های تولید را خواستار شده است، گفت: رقم پایبندی اعضای اوپک به سهمیه های تولید به طور قابل توجهی بهبود یافته است.
وی درباره تقاضای کشورهای غربی برای افزایش عرضه نفت خام گفت: چنانچه غربی ها خواهان گفت گو درباره بهای نفت هستند، ما نیز خواهان مذاکره درباره بهای نفت صادراتی هستیم.
وزیر نفت کویت اظهار داشت: اعضای سازمان کشورهای عرب صادر کننده نفت (اوآپک) در نشست امروز این سازمان در قاهره به بررسی مسائل داخلی از جمله تعیین بودجه، گزارش های حسابرسی و تمدید دوره دبیرکلی عباس النقی می پردازند.
۵ دی ۱۳۸۹ ۱۲:۰۸
خبرگزاری موج |
تعداد بازدید : ۱,۲۵۷