نگاهی به پتروشیمی ها در آذرماه

مقدار تراکمی صادرات محصولات پتروشیمی های کشور از ابتدای سال ۹۴ تاکنون به ۱۴,۳ میلیون تن رسیده در حالی که سال گذشته در این دوره زمانی ۱۱.۸ میلیون تن بوده است.

به گزارش شبکه خبر، مجموع کل محصولات تولیدی مجتمع های پتروشیمی ایران در آذر بیش از ۳,۸۱ میلیون تن بوده است، مجموع تولیدات مجتمع های پتروشیمی از ابتدای سال تاکنون به ۳۴٫۷۸ میلیون تن رسیده است.

بر این اساس، فروش داخلی آذر مجتمع های پتروشیمی کشور بیش از ۱,۱ میلیون تن به ارزش ۱۹۵۰۵٫۶ میلیارد ریال و صادرات محصولات پتروشیمی ها دراین ماه به بیش از ۱٫۳ میلیون تن به ارزش ۵۹۴٫۸ میلیون دلار بوده است.

مجتمع های پتروشیمی قائد بصیر با بیش از ۳ هزار تن، پتروشیمی رجال با بیش از ۱۰ هزار تن، پتروشیمی مهر با بیش از ۳۰ هزار تن، پتروشیمی مارون با بیش از ۳۶۵ هزار تن، پتروشیمی اهتمام جم با حدود ۲ هزار تن، پتروشیمی پلیمر کرمانشاه با بیش از ۲۸ هزار تن، پتروشیمی لاله با بیش از ۲۸ هزار تن و پتروشیمی زاگرس ۱ و ۲ با بیش از ۲۷۱ هزار تن بالاترین عملکرد تولید را در آذر امسال نسبت به برنامه ماه در میان مجتمع های پتروشیمی کشور داشته اند.

۱۹ مجتمع پتروشیمی منطقه ماهشهر در مجموع حدود ۱,۵ میلیون تن محصول را در آذر امسال تولید کردند، همچنین ۱۲ مجتمع تولیدی واقع در منطقه پارس جنوبی، در آذر امسال در مجموع حدود ۱٫۷ میلیون تن محصول را تولید کردند که به بازارهای داخلی و خارجی عرضه شد، تولید دیگر مناطق نیز بیش از ۶۳۲ هزار تن در آذرماه گذشته بوده است.

۲۷ دی ۱۳۹۴ ۱۵:۳۹
تعداد بازدید : ۴۵۳