آرایش جدید کمیسیون انرژی در مجلس نهم/ منتقدان وزارت نفت حذف شدند

آرایش جدید کمیسیون انرژی در مجلس نهم/ منتقدان وزارت نفت حذف شدند
از مجموع 22 نماینده فعلی عضو کمیسیون انرژی تنها 7 نماینده موفق به کسب رای اعتماد مردم برای حضور در نهمین دوره مجلس شدند، ضمن آنکه از سیدمسعود میرکاظمی وزیر سابق نفت به عنوان رئیس آینده کمیسیون انرژی یاد می‌شود.
به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با برگزاری باشکوه نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و مشارکت بی سابقه اقشار مختلف جامعه، مردم به اکثر منتقدان وزارت نفت و دولت در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی رای اعتماد نداده اند.
بر این اساس از مجموع 22 نماینده عضو کمیسیون انرژی در مجلس هشتم شورای اسلامی تاکنون حضور هفت نماینده برای حضور در مجلس نهم قطعی شده است و مابقی اعضای کمیسیون انرژی مجلس موفق به اخذ رای اعتماد از مردم نشده اند.
در این بین حمیدرضا کاتوزیان رئیس فعلی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی سرشناس ترین نماینده حذف شده از کمیسیون انرژی بهارستان است، ضمن آنکه نمایندگان دیگری همچون حسن غفوری‌فرد، سیدعماد حسینی و سیروس سازدار از دیگر افراد سرشناس حذف شده از ترکیب کمیسیون انرژی مجلس هستند.
با این وجود از سیدمسعود میرکاظمی وزیر سابق نفت و بازرگانی در دولت نهم و دهم به عنوان رئیس آینده کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی یاد می شود و بای دید با حضور وزیر سابق نفت بر صندلی ریاست کمیسیون انرژی آیا سیاست‌های جدیدی برای حمایت صنعت نفت در بهارستان تدوین و اجرایی خواهد شد؟
خبرگزاری مهر با توجه به بسته شدن پرونده انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی وضعیت نهایی 22 عضو فعلی کمیسیون انرژی خانه ملت را تشریح کرده است:
1-سیدناصر موسوی
عضو کمیسیون انرژی مجلس هشتم- نماینده مردم رامهرمز برای حضور در مجلس نهم حذف شد و از این حوزه انتخابیه شمس الله بهمئی اکثریت آرا مردم را بدست آورد.
2-ناصر سودانی
نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس هشتم- نماینده مردم اهواز برای حضور در مجلس نهم باید در دور دوم انتخابات شرکت کرد که در نهایت با رای مردم به بهارستان راه یافت.
3-سیدعلی ادیانی
عضو کمیسیون انرژی مجلس هشتم- نماینده مردم قائم شهر و سواد کوه- برای حضور در مجلس نهم حذف شد.
4-موید حسینی صدر
عضو کمیسیون انرژی مجلس هشتم- نماینده مردم خوی و چایپاره برای حضور در مجلس نهم رای اعتماد مردم را کسب کرد.
5-حسن شبانپور
عضو کمیسیون انرژی مجلس هشتم- نماینده مردم مرودشت برای حضور در مجلس نهم حذف شده و از این حوزه انتخابیه محمد مهدی برومند اکثریت آرا مردم را به‌دست آورد.
6-امیر خامکانی
عضو کمیسیون انرژی مجلس هشتم- نماینده مردم زرند و کوهبندان برای حضور در مجلس نهم رای اعتماد مردم را کسب کرد.
7-جهانبخش امینی
عضو کمیسیون انرژی مجلس هشتم- نماینده مردم کرمانشاه برای حضور در مجلس نهم در دور دوم انتخابات شرکت کرد که در نهایت موفق به کسب رای حداکثری از مردم نشد.
8-عسگر جلالیان
عضو کمیسیون انرژی مجلس هشتم- نماینده مردم دیر- نگان- جم برای حضور در مجلس نهم حذف شد و از این حوزه انتخابیه موسی احمدی اکثریت آرا مردم را به دست آورد.
9-فریدون حسنوند
عضو کمیسیون انرژی مجلس هشتم- نماینده مردم اندیمشک برای حضور در مجلس نهم حذف شد و از این حوزه انتخابیه صید عیسی اکثریت آرا مردم را به دست آورد.
10 – سیدعماد حسینی
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس هشتم- نماینده مردم قروه و دهگلان برای حضور در مجلس نهم حذف شد و از این حوزه انتخابیه حامد قادر مرزی اکثریت آرا مردم را به دست آورد.
11- سیدحسن دهدشتی
عضو کمیسیون انرژی مجلس هشتم- نماینده مردم مرودشت برای حضور در مجلس نهم در دور دوم انتخابات شرکت کرد و در نهایت با کسب رای اعتماد مردم به مجلس نهم راه یافت.
12 – سید حسن ذوالانور
عضو کمیسیون انرژی مجلس هشتم- نماینده مردم شیراز برای حضور در مجلس نهم در دور دوم انتخابات شرکت کرد و در نهایت با کسب رای اعتماد مردم به مجلس نهم راه یافت.
13- سیروس سازدار
عضو کمیسیون انرژی مجلس هشتم- نماینده مردم جلفا برای حضور در مجلس نهم حذف شد و از این حوزه انتخابیه محمد حسن نژاد اکثریت آرا مردم را به دست آورد.
14- محمد سقایی
عضو کمیسیون انرژی مجلس هشتم- نماینده مردم زرند و کوهبندان برای حضور در مجلس نهم رای اعتماد مردم را کسب کرد.
15- هاشم سواری
عضو کمیسیون انرژی مجلس هشتم- نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه برای حضور در مجلس نهم باید در دور دوم انتخابات شرکت کرد که در نهایت موفق به کسب رای اعتماد از مردم نشد و از این حوزه انتخاباتی ناصر صالحی نصب به عنوان نماینده مردم باید در مجلس نهم حاضر شود.
16- اسدالله قره‌خانی الوستانی
عضو کمیسیون انرژی مجلس هشتم- نماینده مردم علی اباد کتول برای حضور در مجلس نهم حذف شد و از این حوزه انتخابیه رحمت الله نوروزی اکثریت آرا مردم را به‌دست اورد.
17- غلامعلی میگلی نژاد
عضو کمیسیون انرژی مجلس هشتم- نماینده مردم بوشهر و دیلم برای حضور در مجلس نهم حذف شد و از این حوزه انتخابیه عبدالکریم جمیری اکثریت آرا مردم را به‌دست آورد.
18- مجید ناصری نژاد
عضو کمیسیون انرژی مجلس هشتم- نماینده مردم شادگان برای حضور در مجلس نهم حذف شد و از این حوزه انتخابیه عبدالله تمیمی اکثریت آرا مردم را به دست آورد.
19- عبدالله کعبی
عضو کمیسیون انرژی مجلس هشتم- نماینده مردم آبادان برای حضور در مجلس نهم حذف شد.
20- حسن غفوری فرد
عضو کمیسیون انرژی مجلس هشتم- نماینده مردم تهران برای حضور در مجلس نهم حذف شد.
21- حمیدرضا کاتوزیان
رئیس کمیسیون انرژی مجلس هشتم- نماینده مردم تهران برای حضور در مجلس نهم باید در دور دوم انتخابات شرکت می کرد که در نهایت از حضور در دور دوم انتخابات مجلس انصراف داد.
22- حسین نجابت
عضو کمیسیون انرژی مجلس هشتم- نماینده مردم تهران برای حضور در مجلس نهم در دور دوم انتخابات شرکت کرد که در نهایت به عنوان نماینده منتخب مر دم تهران به بهارستان راه یافت.
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۱۳:۱۰
تعداد بازدید : ۹۷۱