مشارکت گروه مایره تکنی مونت ایتالیا در پروژه عظیم پتروشیمی عمان

مشارکت گروه مایره تکنی مونت ایتالیا در پروژه عظیم پتروشیمی عمان
انتظار می رود ساخت این پروژه از ماه مارس آغاز و تا سه ماهه چهارم سال 2019 تکمیل شود.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه تخصصی پلاست مارت، شرکت دولتی اورپیک ( Orpic ) عمان به تازگی از واگذاری قرارداد مهندسی، تدارکات و ساخت ( EPC) یک مجتمع تولید پلی اتیلن و یک مجتمع پلی پروپیلن به شرکت تکنی مونت ایتالیا خبر داد.

مجتمع های یادشده بخشی از پروژه عظیم پتروشیمی عمان موسوم به لیوا پلاستیک ( Liwa Plastic ) محسوب می شود. شرکت تکنی مونت یکی از زیرمجموعه ها گروه مایره تکنی مونت ایتالیا به شمار می رود.

این قرارداد به ارزش 895 میلیون دلار، یکی از چهار طرح توسعه ای در نظر گرفته شده برای مجموعه لیوا پلاستیک خواهد بود.

هر دو مجتمع قرار است در بندر صنعتی صحار به بهره برداری برسند و از فناوری های Univation و Basell Poliolefine به ترتیب در مجتمع های تولید پلی اتیلن و پلی پروپیلن بهره می برند.

بر اساس این قرارداد شرکت تکنی مونت ضمن ارائه خدمات مهندسی، تجهیزات و تامین مواد لازم، متعهد به راه اندازی اولیه و آزمایشی هر دو مجتمع است

مجتمع پلی اتیلن این مجموعه با ظرفیت تولید 880 هزار تن در سال، دربردارنده دو واحد سوئینگ، شامل یک واحد پلی اتیلن سنگین ( HDPE ) و یک واحد پلی اتیلن سبک خطی ( LLDPE ) خواهد بود. مجتمع تولید پلی پروپیلن نیز از ظرفیتی معادل 300 هزار تن در سال برخوردار است.

پیه روبرتو فولجرو، مدیر عامل اجرایی گروه مایره تکنی مونت، عنوان کرد: بسیار خوشنودیم که می توانیم در توسعه صنعتی عمان نقشی مهم ایفا کنیم. با توجه به این که پلی اتیلن پرتقاضاترین محصول در بازار جهانی پتروشیمی است؛ این پروژه ابتکاری راهبردی محسوب می شود.

با بهره برداری از این طرح، عمان برای اولین بار قادر به تولید پلی اتیلن خواهد بود.

۲۹ دی ۱۳۹۴ ۱۳:۳۶
تعداد بازدید : ۱,۰۳۳