بانک مرکزی به دنبال آرامش در بازار ارز است

بانک مرکزی به دنبال آرامش در بازار ارز است
رئیس کل بانک مرکزی یکی از وظیفه های اساسی این بانک را ایجاد آرامش در اقتصاد عنوان کرد و گفت: این امر مهمترین پیش نیاز سرمایه گذاری است، از این رو بانک مرکزی این آرامش را در دو زمینه آرامش در بازار ارز و برخورداری از ثبات نسبی اقتصاد دنبال می‌کند.

به گزارش شانا، ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی، امروز (سه‌شنبه، ٢٩ دیماه) در اجلاس فعالان اقتصادی غیردولتی، گفت: برای حمایت از تولید و توسعه صادرات، آرامش بازار ارز و ثبات نسبی اقتصاد نیازهای اصلی کشور است.

وی با تاکید بر این که موسسه های مالی و اعتباری غیرمجاز، آرامش را در بازار پول از بین برده‌اند، افزود: بانک مرکزی مصمم است به هر نحو، مانع هرگونه فعالیت موسسه های غیرمجاز شود.

سیف در ادامه با تاکید بر این که دیگر فرصت نداریم که منابعمان را در معرض هدر رفتن قرار دهیم، تصریح کرد: دوران پساتحریم، دوران استفاده بهینه از منابع محدود است.

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر این که باید منابع محدودمان را به بهترین شکل تخصیص دهیم، افزود: در نظام بانکی دو بحث وجود دارد، نخستین مسئله، منابع محدود ارزی کشور است که باید برای استفاده درست از آن برنامه‌ریزی کنیم.

وی ادامه داد: دومین مسئله، منابع محدود تسهیلاتی نظام بانکی است؛ تلاش می‌کنیم که هرچه امکان دارد میزان تسهیلات اعطایی را افزایش دهیم، اما باید قبول کنیم که در این زمینه محدودیت وجود دارد، هنر ما باید این باشد که تسهیلات را به فعالیتهایی اختصاص دهیم که می تواند بیشترین بازدهی و تاثیر را در رشد اقتصادی داشته باشد.

۲۹ دی ۱۳۹۴ ۱۶:۱۱
تعداد بازدید : ۹۹۹