خوراک ۸٫۵ تا ۹ سنتی توسط زنگنه تایید شد

وزیر نفت، نرخ خوراک گاز طبیعی واحدهای پتروشیمی را با قیمتهای کنونی ۸ و نیم تا ۹ سنت برای هر مترمکعب عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، بیژن زنگنه، وزیر نفت درباره ابهامات موجود درباره نرخ خوراک گاز طبیعی واحدهای پتروشیمی با تاکید بر این که با مشخص شدن این فرمول سرمایه گذاران می توانند با خیال آسوده اقدام به سرمایه گذاری در این صنعت کنند، افزود: با قیمت های کنونی، قیمت هر مترمکعب خوراک گاز طبیعی واحدهای پتروشیمی بین ۸ و نیم تا ۹ سنت خواهد بود.

وی با بیان این که این فرمول تلفیقی از قیمت داخلی و مجموعه ای از هاب های عرضه کننده گاز در اروپا و آمریکاست، خاطر نشان کرد: این فرمول قیمت از ابتدای سال ۱۳۹۵ آغاز و تا ابتدای سال ۱۴۰۵ معتبر است.

به گفته وزیر نفت، با این فرمول، قیمت خوراک گازی واحدهای پتروشیمی در هیچ شرائطی از ۹۰ درصد هاب های رقیب فراتر نخواهد رفت.

زنگنه با بیان این که این فرمول پس از پذیرفتن از سوی دستگاه های دولتی و فعالان بخش خصوصی پتروشیمی ابلاغ شده است، تصریح کرد: امیدواریم دوستانی که در بورس سهام دارند با این فرمول وضع بهتری پیدا کنند؛ ما هم دلمان می خواهد صنعت پتروشیمی توسعه پیدا کند ضمن این که برای سرمایه گذاران آتی در بلندمدت هم پیام خوبی دارد.

وزیرنفت شنبه ۲۶ دی پس از تایید فرمول پیشنهادی وزارت نفت از سوی معاون اول رئیس جمهوری جزئیات نرخ خوراک گاز طبیعی واحدهای پتروشیمی را ابلاغ کرد.

۲۹ دی ۱۳۹۴ ۱۶:۱۳
تعداد بازدید : ۵۵۲