«جم» گواهینامه مدیریت سیستم انرژی گرفت

شرکت پتروشیمی جم در انجام ممیزی مراقبتی سالیانه سیستم مدیریت انرژی ISO50001 در استقرار و پویایی این سیستم مورد تایید ممیز رسمی قرار گرفت.

به گزارش «پتروتحلیل» به نقل از روابط عمومی پتروشیمی جم، نماینده مدیر عامل در سیستمهای مدیریت کیفیت امروز صبح در حاشیه نشست مدیران مجتمع های پتروشیمی منطقه پارس اظهار داشت: شرکت پتروشیمی جم در انجام ممیزی مراقبتی سالیانه سیستم مدیریت انرژی ISO50001 در استقرار و پویایی این سیستم مورد تایید ممیز رسمی قرار گرفت.

مهندس قاسمی شهری با اشاره به اهمیت گواهینامه ISO50001 تصریح کرد: تلاش و کوشش متخصصان شرکت در واحد انرژی، تضمین کیفیت و سایر متخصصان در واحد های بهره برداری و تعمیرات به ثمر نشست تا مجموعه شرکت پتروشیمی جم به این مهم دست یابد.

مدیر مجتمع پتروشیمی جم در ادامه اهم موارد مثبت اعلام شده از سوی ممیز رسمی را این طور اعلام کرد: تهیه و تدوین بالانس انرژی مجتمع، ابلاغ ناحیه های بارز مصرف انرژی به مسئولین ذیربط در سازمان و انجام پروژه اصلاحی تله های بخار می باشد.

وی درادامه افزود: هدف از این استاندارد توانمند سازی سازمان ها به استقرار سیستم ها و فرایندهای لازم برای بهبود عملکرد انرژی شامل کارایی، بهره برداری و مصرف انرژی است.

سید رضا قاسمی شهری با تشریح اهمیت این گواهینامه تصریح کرد: پیاده سازی این استاندارد بین المللی جهت کاهش تصاعد گازهای گلخانه ای و دیگر پیامدهای زیست محیطی و کاهش هزینه انرژی از طریق مدیریت سیستماتیک انرژی در نظر گرفته شده است.

مهندس قاسمی شهری در ادامه گفت: این استاندارد بین المللی برای انواع سازمان ها در اندازه های مختلف صرف نظر از شرایط جغرافیایی، فرهنگی یا اجتماعی قابل کاربرد است. پیاده سازی موفق به تعهد کلیه سطوح و بخشهای سازمان و خصوصا مدیریت ارشد بستگی دارد.

داوود جعفری فرد در زمینه دستیابی به این دستاورد مهم خاطر نشان کرد: ایزو ۵۰۰۰۱ در حال حاضر سیستم مدیریتی است که در سراسر جهان پذیرفته شده و در سازمانها و ادارات کوچک و بزرگ پیاده می شود.

رئیس خدمات فنی شرکت پترروشیمی جم با اشاره به همکاری کارکنان شرکت در کمیته انرژی واحدها اعم از متخصصان در واحد های تعمیرات و بهره برداری اظهار داشت: موفقیت حاصله نتیجه تلاش و کوشش و همکاری جمعی است و در اینده ای نزدیک با همدلی بیشتر در استقرار استانداردها و تبدیل مجتمع به ((مجتمع سبز و فاقد اتلاف انرژی و عاری از آلودگیهای زیست محیطی)) دست خواهیم یافت.

۲۹ دی ۱۳۹۴ ۱۶:۱۷
تعداد بازدید : ۹۷۰