کشف و ضبط ٧٥١ هزار لیتر فرآورده های نفتی در استان کردستان

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان گفت: در نه ماه نخست امسال مقدار ٧٥١ هزار لیتر فرآورده مکشوفه به انبارهای این شرکت تحویل شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ٢٠ درصد کاهش یافته است.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی  پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان فریدون یاسمی در دهمین جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی و هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق استان کردستان در سنندج، اظهار کرد: استان کردستان بیش از ٢٩ هزار مترمربع معادل ١,٧ درصد کل مساحت کشور را به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه افزود: در نه ماه نخست امسال مقدار ٧٥١ هزار لیتر فرآورده مکشوفه به انبارهای این شرکت تحویل شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ٢٠ درصد کاهش  نشان می دهد.

کاهش ٣٧ درصدی مصرف نفت گاز نیروگاهی

مدیرشرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان از کاهش ٢١ درصدی در مصرف نفت سفید در ٩ماه امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: در بحث نفت گاز نیروگاهی ٣٧ درصد نسبت به مدت زمان مشابه کاهش داشته‌ایم.

یاسمی گفت: نفت گاز غیرنیروگاهی چهار درصد در استان در ٩ماه امسال کاهش داشته است.

وی با بیان این که وجود ٢٢٠ کیلومتر مرز مشترک کردستان با عراق موجب شده این استان ظرفیتهای خاصی در بحث قاچاق سوخت داشته باشد، خاطرنشان کرد: پیشگیری از قاچاق سوخت در این استان نیازمند تمهیدات لازم و همکاری همه دستگاههای ذیربط برای تبدیل تهدیدها به فرصت است.

مدیرشرکت ملی پخش فرآوردهای نفتی منطقه کردستان گفت: ساماندهی خودروهای توزیع گاز مایع ، بومی‌سازی دستورعمل ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق سوخت، نصب باسکول در ورودی نیروگاه برای نفتکشهای حامل سوخت، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای نظارت هرچه بیشتر، نصب سیستم‌ G.P.S روی همه نفتکش‌ها و …. از جمله اقدامات در راستای کاهش قاچاق سوخت در استان بوده است.

۳۰ دی ۱۳۹۴ ۰۹:۵۲
تعداد بازدید : ۵۶۳