هماهنگی بیشتر میان ایران و ونزوئلا در حوزه اوپک و بازار جهانی نفت

هماهنگی بیشتر میان ایران و ونزوئلا در حوزه اوپک و بازار جهانی نفت
رئیس جمهوری ونزوئلا در تماسی تلفنی با دکتر روحانی ضمن تبریک اجرای موفقیت آمیز برجام گفت: دو کشور می‌توانند در اوپک و در عرصه جهانی نفت تلاش و رایزنی کنند.

به گزارش شانا، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، شب گذشته (سه‌شنبه، ٢٩ دیماه) در تماسی تلفنی با نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا، اجرای موفقیت آمیز برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را یک پیروزی و موفقیت برای جهان و بویژه دوستان جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: باید با بهره گیری از شرائط پسابرجام، روابط ایران و ونزوئلا را درهمه عرصه ها گسترش داد.

روحانی همچنین با اشاره به اظهارات رئیس جمهوری ونزوئلا درباره ضرورت هماهنگی بیشتر میان دو کشور در حوزه اوپک و قیمت جهانی نفت، افزود: باید با بهره گیری بهینه از فضای کنونی، رایزنیهای مشترک را در حوزه های مورد علاقه گسترش دهیم.

نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا نیز دراین تماس تلفنی با تبریک موفقیت ایران در دفاع از حقوق هسته‌ای خود و اجرای رسمی برجام، گفت: در این میدان نه تنها ایران بلکه همه کشورهای مستقل جهان پیروز شدند و این پیروزی اثرات مثبتی در جهان برجای خواهد گذاشت.

رئیس جمهوری ونزوئلا، روابط تهران و کاراکاس را نمونه و الگو دانست و افزود: اجرای عملی برجام افقهای جدید و نوینی را در روابط دو کشور ایجاد خواهد کرد و ونزوئلا پیوسته در کنار ایران بوده و خواهد ماند.

وی تصریح کرد: کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور باید هر چه سریعتر برگزار شود تا امکانات جدید را بررسی و در مسیر توسعه همه جانبه روابط، گام برداریم.

مادورو همچنین به کاهش قیمت نفت و اثرات جهانی آن اشاره کرد و گفت: دو کشور می‌توانند در اوپک و در عرصه جهانی در این زمینه تلاش و رایزنی کنند.

۳۰ دی ۱۳۹۴ ۱۱:۵۰
تعداد بازدید : ۵۴۳