ادامه اشباع بازار الفین ایالات متحده در سال 2016

ادامه اشباع بازار الفین ایالات متحده در سال 2016
پیش بینی می شود در نیمه اول سال جاری میلادی، قیمت ها تا حدودی بازیابی شود؛ اما افزایش ظرفیت های جدید در امریکا به افت قیمت ها در ادامه سال 2016میلادی دامن می زند.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه تخصصی پلاست مارت، کارشناسان می گویند: به دنبال پیشی گرفتن عرضه اتیلن از تقاضا برای این محصول در بازار ایالات متحده، انتظار می رود روند نزولی قیمت الفین ها در سال 2016 همچنان ادامه یابد.

اگر چه پیش بینی می شود که به دلیل یک رشته عملیات تعمیر و نگهداری در واحدهای تولید الفین آمریکا در نیمه اول سال جاری میلادی، قیمت ها تا حدودی بازیابی شود؛ با این حال افزایش ظرفیت های جدید در این کشور به افت قیمت ها در ادامه سال 2016 میلادی دامن می زند.

با شروع ماه دسامبر پارسال و در پی افزایش بی سابقه حجم تولید واحدهای کراکر بخار ایالات متحده، بهای اسپات (تک محموله ای) اتیلن آمریکا به پایین سطح در هفت سال گذشته رسید.

در سال 2015 ، قیمت اسپات اتیلن با 59 درصد افت تا اواسط ماه دسامبر، از رقم 43 سنت برای هر پوند، به 17.75 سنت در هر پوند کاهش یافت که پایین ترین سطح از دسامبر سال 2008 محسوب می شود.

افت قیمتی یادشده عمدتا به افزایش قابل توجه ظرفیت تولید الفین ها در ایالات متحده بر می گردد.

بر اساس داده های انجمن تولیدکنندگان سوخت و پتروشیمی آمریکا ( AFPM )، واحدهای کراکر اتیلن این کشور در سه ماهه سوم سال گذشته میلادی 14 میلیارد و900 میلیون پوند اتیلن تولید کردند. این در حالیست که حجم تولید این محصول در سه ماهه دوم سال 2015 و سه ماهه سوم سال 2014 میلادی به ترتیب 14.4 و13.8 میلیارد پوند بوده است.

از طرفی حجم ذخایر اتیلن این کشور تا پایان سه ماهه سوم پارسال به یک میلیارد و 200 میلیون پوند رسید که بالاترین سطح از سه ماهه دوم سال 2014 به شمار می رود. این رقم در پایان سه ماهه دوم سال 2015 حدود  971 میلیون پوند بوده است.

۵ بهمن ۱۳۹۴ ۰۹:۵۶
تعداد بازدید : ۴۳۷