تأمین مالی 6 طرح پتروشیمی به گام آخر رسید

تأمین مالی 6 طرح پتروشیمی به گام آخر رسید
مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت : تأمین مالی 6 طرح بزرگ پتروشیمی که آخرین مراحل خود را طی می کند به زودی نهایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار نیپنا، علی اشرف افخمی مدیرعامل بانک صنعت و معدن امروز دوشنبه (5 بهمن ماه) در نشستی خبری به تشریح آخرین برنامه ها و نیز دستاوردهای این بانک پرداخت.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار نیپنا درباره سرمایه گذاری بانک صنعت و معدن در صنعت پتروشیمی اظهار کرد : این بانک تجربه بسیار خوبی از حضور در طرح های مختلف صنعت پتروشیمی ایران دارد و هم اکنون مذاکره برای حضور در چند طرح جدید که شامل طرح های تولید متانول، آمونیاک و پروپیلن است در حال نهایی شدن می باشد.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن افزود : در دوران پساتحریم برنامه های مختلفی برای حضور در بخش های مختلف صنعت ایران داریم و پتروشیمی با توجه به جایگاه ممتاز خود نقشی با اهمیت در سرمایه گذاری های آتی این بانک دارد.

افخمی ادامه داد : پس از اعلام برجام 14 ال سی به ارزش یکصد میلیون یورو از سوی بانک صنعت و معدن گشایش یافت و بیشترین همکاری ما با بانک های آلمانی، اسپانیایی، ایتالیایی و هلندی است.

وی با بیان اینکه ما در دو سال گذشته بیش از 10 میلیارد دلار گشایش اعتبار انجام داده ایم گفت : از این رقم 6 میلیارد دلار از طریق خط اعتباری چین بوده است که از جمله می توان به تأمین مالی پتروشیمی مسجدسلیمان که 600 میلیون دلار بود اشاره کرد.

افخمی افزود : 4 میلیارد دلار دیگر نیز از منابع صندوق توسعه ملی بوده است که پتروشیمی ها نیز در این تأمین اعتبار سهیم بوده اند.

وی افزود : این بانک حتی 1 دلار به بانک های خارجی بدهی ندارد و از این رو در دوران پساتحریم می توانیم به توسعه صنعتی کشور بیش از پیش کمک کنیم.

۵ بهمن ۱۳۹۴ ۱۴:۰۳
تعداد بازدید : ۴۱۷