مجلس معاملات نفت در بورس کالا را در بودجه‌های سنواتی لحاظ می‌کند

مجلس معاملات نفت در بورس کالا را در بودجه‌های سنواتی لحاظ می‌کند
نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس آماگی دارد بحث معاملات نفت در بورس کالا را بودجه‌های سنواتی لحاظ کند.

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دکتر ناصر سودانی در نشست تخصصی نقش معاملات نفت در بورس کالا در راستای تحقق اهداف چشم‌انداز 20 ساله که در محل غرفه بورس کالای ایران در ششمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه برگزارشد با بیان این مطلب افزود: دولت و نهادهای مسوول باید تمهیدات لازم را برای رفع موانع معاملات نفت در بورس کالا فراهم کنند.

وی با اشاره به کارکرد بورس نفت درقالب فعالیت دیپلماتیک اقتصادی گفت: عملکرد این بورس منجر به کشف بازارهای جدید درعرصه‌های داخلی وخارجی خواهد شد.

سودانی افزود: در صورت رونق معاملات نفت در بورس کالا، نقش آمریکا در حوزه فعالیتهای نفتی منطقه کاهش خواهد یافت.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه دادوستد نفت باید مبتنی بر مکانیزم شفاف بورس باشد،افزود: درنتیجه فعالیت این بورس رانتهای احتمالی نفتی تاحد زیادی از بازار حذف خواهدشد و فعالیتهای نفتی در کشور شفافیت بیشتری پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به قانون توسعه‌ ابزارها و نهادهای مالی جدید،افزود: بورس کالا با مکانیزم شفاف خود میتواند تبعیضهای موجود در فرایند مناقصات دولتی بویژه در حوزه نفت را ازبین ببرد.

منتخب مردم اهواز در مجلس نهم با اشاره به تحولات چند ماه اخیر در بازار ارز کشور و نگرانیهایی که برای برخی ازفعالان اقتصادی دراین زمینه بوجود آمد،گفت: بورس کالا میتواند با پوشش ریسک ناشی از نوسانات قیمت ارز کمک زیادی به سرمایه‌گذاران و فعالان بازار ارائه دهد.

به گفته سودانی درنتیجه فعالیت بورس کالا و معملات نفت در این بورس،ناسازگاری های موجود بین اقتصاد ملی و جهانی تا حد زیادی مرتفع خواهدشد.

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۰۸:۰۸
تعداد بازدید : ۹۳۰