فعالیت واحدهای ارزی بانک سپه در کشور از سر گرفته شد

فعالیت واحدهای ارزی بانک سپه در کشور از سر گرفته شد
مدیرعامل بانک سپه از آغاز به کار مجدد کلیه واحدهای ارزی بانک سپه در سراسر کشور خبر داد و افزود: بانکداران کشور به این نکته رسیده‌اند که باید حرفه‌ای و منضبط عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه، محمدکاظم چقازردی در دیدار با استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: سیاست‌های اصولی دولت محترم تدبیر و امید به‌ویژه تیم اقتصادی، عقلانیت را در بازار پولی کشور حاکم کرده است. اگر طی سالیان اخیر کشورمان تحت تأثیر تحریم نبود، اقدامات دولت برای بهبود وضع بازار پولی کشور خیلی زودتر به نتیجه مطلوب می‌رسید.

چقازردی اظهار داشت: تحریم ناعادلانه بانک سپه به‌دلایل واهی و غیرعادلانه انجام شد و مسئولان کشور با همت و جدیت این بانک را از تحریم خارج کردند.

وی با اشاره به نتایج مثبت رفع تحریم‌ها در بازار پولی کشور، تصریح کرد: با رفع تحریم‌ها و به‌واسطه امکان استفاده از منابع مالی فاینانس و ریفاینانس و منابع ارزی آزادشده، قدرت مالی بانکها افزایش می‌یابد.

وی همچنین درباره اقدامات دولت در راستای بهبود بازار پولی کشور، خاطرنشان کرد: افزایش سرمایه بانکها، تسهیل قوانین و مقررات، تبدیل اضافه برداشت‌های بانکها به خط اعتباری با نرخ مناسب و همچنین کاهش میزان نرخ سپرده‌های قانونی و عودت این وجوه به بانکها ازجمله اقدامات مطلوبی است که در جهت بهبود وضع بازار پولی کشور و افزایش قدرت وام‌دهی بانکها انجام شده است.

چقازردی گفت: بانکداران کشور به این نکته رسیده‌اند که باید حرفه‌ای و منضبط عمل کنند.

وی ضمن اشاره به کاهش نرخ تسهیلات بازار بین‌بانکی و چشم‌انداز کاهش بیشتر این نرخ، تصریح کرد: این موضوع زمینه کاهش نرخ سپرده‌ها را به‌صورت تدریجی ایجاد خواهد کرد.

مدیرعامل بانک سپه در پاسخ به درخواست استاندار خراسان رضوی مبنی بر افزایش حد اعتباری مشتریان قدیمی و خوشنام استان گفت: با موافقت هیأت مدیره سقف اعتباری مشتریان قدیمی و خوشنام استان افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه بانک سپه از نظر قدمت و اصالت نماد نظام بانکی کشور است، تصریح کرد: دشمنان با توجه به این امر و تأثیرگذار بودن در حوزه‌های مختلف اقتصادی به‌ویژه فعالیت‌های ارزی، بانک سپه را تحریم کردند.

* آغاز به کار واحدهای ارزی بانک سپه در سراسر کشور

مدیرعامل بانک سپه: از آغاز به کار مجدد کلیه واحدهای ارزی بانک سپه در سراسر کشور خبر داد و افزود: این بانک به‌عنوان یکی از معتبرترین بانکهای ایرانی، دارای یک بانک خارجی در لندن و سه شعبه در شهرهای پاریس، فرانکفورت و رم است که با تقویت آنها، خدمات رسانی به مشتریان ارزی با سرعت بیشتری دنبال خواهد شد.

چقازردی ضمن قدردانی از مسئولان استان خراسان رضوی به‌خاطر برخورد قاطع با بازارهای غیرمتشکل پولی در استان گفت: شکل‌گیری این بازارها و مؤسسات غیرمجاز، فرهنگ سپرده گذاران را تحت تأثیر قرار داده و با ارائه نرخ سودهای غیرمتعارف، بخش قابل توجهی از منابع بازار پولی کشور به‌سمت فعالیتهای غیرمولد سوق داده‌اند که با رفتار حرفه‌ای بانکداری فاصله زیادی دارد.

وی تعدد طرحهای نیمه‌کاره و فعالیت زیر ظرفیت بسیاری از واحدهای تولیدی کشور را با شکل‌گیری بازارهای غیرمتشکل و مؤسسات غیرمجاز مرتبط دانست و خاطرنشان کرد: منابع جذب‌شده در این بازارها به‌جای تزریق به بخش تولید، با انگیزه‌های سودآوری وارد بازارهای دیگر شده است.

۶ بهمن ۱۳۹۴ ۱۶:۴۱
تعداد بازدید : ۵۴۲