پست بانک با ۲ بانک اروپایی قرارداد همکاری بست

پست بانک با ۲ بانک اروپایی قرارداد همکاری بست
مدیر عامل پست بانک گفت: اولویت این بانک برای افتتاح شعب جدید خارجی در کشورهای اروپائی است و تاکنون با دو بانک بزرگ اروپایی قرارداد همکاری امضاء کرده است.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، خسرو فرحی درحاشیه سومین نشست تخصصی کمیسیون بانوان وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها که به‌ میزبانی پست بانک برگزار شد، گفت: پست بانک ایران، بانک عامل صندوق توسعه ملی است و تأمین مالی ارزی پروژه‌های بخش‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات(ICT) را برعهده گرفت.

وی افزود: متقاضیان می‌توانند طرح‌های آماده و نیمه‌تمام خود را تا پایان امسال ارائه و تسهیلات مربوطه را دریافت نمایند.

او خاطر نشان کرد: بیشترین تأثیر برجام بر نظام بانکی بوده و خوشبختانه پست بانک ایران جزو اولین بانک‌هائی است که از تحریم رهائی پیدا کرده و از اوایل هفته آینده سوئیفت در این بانک فعال می‌شود.

مدیرعامل پست ‌بانک ‌ایران درباره ایجاد شعب جدید در خارج از کشور در پسابرجام گفت: اولویت این بانک برای افتتاح شعب جدید خارجی در کشورهای اروپائی است و تاکنون با دو بانک بزرگ اروپایی قرارداد همکاری امضاء کرده است.

او تصریح کرد:‌ پست بانک‌ ایران بدهی ارزی ندارد و با 12 هزار باجه نمایندگی بانکی در سراسر کشور علی‌الخصوص در نقاط محروم و شهرهای مرزی فعالیت می‌کند؛ امسال بالغ بر 80 هزار فقره تسهیلات خرد به جامعه روستائی و مناطق محروم پرداخت کرده است.

فرحی ابرازکرد: در صورت‌های مالی 9 ماهه این بانک 50 درصد از EPS پیش‌بینی‌ شده، محقق گردیده و امیدواریم تا پایان سال پیش‌بینی بانک در این خصوص تحقق یابد.

وی با اشاره به CORE BANK پست بانک‌ایران گفت: عملکرد این سامانه بسیار موفق بوده و توانسته‌ایم با استفاده از این CORE BANK خدمات بانکی را در مقیاس وسیع به روستاها و مناطق روستائی ارائه دهیم.

او با اشاره به فعالیت‌های دو ساله پست‌ بانک‌ ایران اظهار داشت: طی این مدت، مشتریان این بانک از 2 میلیون و 700 هزار نفر در سال 92 با رشد 107 درصدی به 5 میلیون و 500 هزار نفر در سال 94 رسیده که این رشد با توجه به توسعه خدمات در مناطق روستائی و محروم محقق شده است.

وی تصریح کرد: پرداخت تسهیلات خرد به ساکنان مناطق محروم و روستائی نیز از 8 هزار و 500 میلیارد ریال در سال 92 با 58 درصد رشد به 13 هزار و 500 میلیارد ریال در سال 94 رسیده است.

فرحی با اشاره به افزایش خدمات بانکی گفت: در سال 92 این بانک 40 نوع خدمت را به مناطق روستائی ارائه می‌کرد در حالیکه امسال با 62 درصد رشد به 65 خدمت رسیده و تعداد دستگاه‌ها و درگاه‌های الکترونیکی این بانک هم با 19 درصد رشد در این دوسال از 51 هزار به 61 هزار فقره در مناطق روستائی رسیده است.

مدیر عامل پست بانک‌ ایران گفت: ایجاد صندوق قرض‌الحسنه، شرکت بیمه تجارت نو، شرکت سرمایه‌گذاری و صندوق توسعه سرمایه‌گذاری از جمله اقداماتی است که این بانک برای تسهیل در ارائه خدمات به مشتریان انجام داده است.

۷ بهمن ۱۳۹۴ ۰۹:۱۸
تعداد بازدید : ۴۶۷