صدور مجوز جایگاه‌های تک سوختی متوقف می‌شود

پس از ابلاغ دستورالعمل سراسری طرح برندسازی

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از توقف صدور مجوز راه‌اندازی جایگاه‌های عرضه تک سوخت پس از ابلاغ دستورالعمل سراسری طرح برندسازی خبر داد که تا پایان امسال نهایی می‌شود. به گزارش وزارت نفت، ناصر سجادی، درباره طرح برندسازی جایگاه‌های عرضه سوخت گفت: می‌کوشیم تا پیش از پایان سال این طرح را نهایی کنیم و شرایط همکاری در آن را به اطلاع مردم برسانیم. وی افزود: پس از ابلاغ دستورالعمل طرح برندسازی در کشور، به هیچ جایگاهی به‌صورت تکی مجوز داده نمی‌شود.

سجادی اضافه کرد: برندسازی جایگاه‌های سوخت به ارائه خدمات بهتر به مردم منجر می‌شود؛ به عبارت دیگر، برندها برای کسب اعتبار بین مصرف‌کنندگان همواره می‌کوشند با فراهم‌سازی خدمات دارای کیفیت بهتر، مشتریان بیشتری را به سوی خود جذب کنند. به گفته وی، اکنون نزدیک به ٦ هزار جایگاه عرضه بنزین و سی. ان. جی (گاز طبیعی فشرده) در کشور وجود دارد که بسیاری از آنها تک مالکند و به همین دلیل، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران مجبور است با افراد زیادی روبه‌رو شود. سجادی گفت: یکی از مزیت‌های برندسازی حل این مشکل است.

وی افزود: جایگاه‌های کنونی سوخت در کشور هیچ اجباری برای پیوستن به طرح برندسازی ندارند و معتقدیم زمانی که برندسازی در این صنعت شکل بگیرد، مشوق‌هایی ایجاد می‌شود که جایگاه‌داران برای پیوستن به این طرح تمایل خواهند داشت.

بهره‌برداری از نخستین پمپ بنزین‌های تک تلمبه‌ای در دهه فجر

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد: از نخستین پمپ‌بنزین‌های تک تلمبه‌ای کشور در دهه فجر بهره‌برداری می‌شود. به‌گفته وی، «به‌جز کلانشهرهایی همچون تهران در هیچ جای کشور با کمبود پمپ بنزین روبه‌رو نیستیم». وی درباره طرح جایگاه‌های تک سکو گفت: در کلانشهرها به دلیل کمبود و گرانی زمین به دنبال الگوهای کوچک پمپ بنزین هستیم، بنابراین تلاش می‌کنیم پمپ‌بنزین‌های تک سکو را در این شهرها به طور انبوه راه بیندازیم.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران افزود: اکنون در استان اصفهان نخستین برندهای جایگاه‌های تک سکو در حال شکل‌گیری است و به نظر می‌رسد در دهه فجر امسال دست‌کم ٢٢ جایگاه تک سکو از ٤٠ جایگاه ساخته شده در این استان به بهره‌برداری برسد.

سجادی خبر داد: اکنون شرکت‌های زیادی برای ساخت جایگاه‌های کوچک تک سکو در کلانشهرها ابراز علاقه کرده‌اند. به گزارش ایرنا، قرار است در کلانشهرهای کشور که با کمبود پمپ‌بنزین روبه‌رو هستند، جایگاه‌های تک تلمبه‌ای در قطعه زمین‌های کوچک ساخته شود. البته گفته می‌شود به دلیل گرانی زمین در تهران، بخش خصوصی از این طرح استقبال نکرده است.

۷ بهمن ۱۳۹۴ ۱۳:۴۷
تعداد بازدید : ۵۳۴