تشکیل کنسرسیوم برای پروژه‌ های نفتی

کنسرسیوم پیمانکاری با گرایش فنی، مدیریت و حتی مالی با حضور شرکت اویک و کشورهای اروپایی و آسیای شرقی درسال 95 تشکیل خواهدشد. بهزاد محمدی به‌عنوان مدیرعامل نایب رئیس هیات‌مدیره شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت، OICO در گفت‌و‌گویی کوتاه در این باره اطلاعاتی به «فرصت امروز» می‌دهد.

***

شرکت ملی نفت به‌عنوان کارفرمای اصلی انتظارات متعددی از شرکت اویک دارد. موضوع تشکیل کنسرسیوم پیمانکاری چیست؟

با توجه به شرایط کنونی، OICO (اویک) با شرکت‌های بزرگ اروپایی و آسیای شرقی مشغول مذاکره است تا کنسرسیومی باحضور این شرکت‌ها ایجاد شود که درآن به مسائل مالی نیز توجه شود. به همین دلیل، براساس پروژه‌های مختلف، تجزیه و تحلیل از وضعیت این پروژه‌ها در حال انجام است تا کنسرسیومی در بخش‌های تکنیکال، مدیریت و مالی تشکیل شود و از آنجا که قراردادهای IPC در مرحله نهایی‌سازی است، بدون شک این موضوع نیز در نیمه دوم سال 95 عملیاتی خواهد شد.

768465474584835734573458458458357347347358

با تشکیل این کنسرسیوم موفقیت‌های اویک برای جذب پیمانکاری در دوران پساتحریم چه میزان افزایش خواهد یافت؟

اویک از شرکت‌های بزرگ نفتی کشور است برای همین منظور در حوزه نفتی دو هدف‌گذاری صورت گرفته است. ما در بخش پروژه‌های بالادستی و بخش پایین دستیEPC ، مذاکرات جدی را آغاز کرده‌ایم به طوری که مذاکرات جدی را با 5 تا 6 شرکت خارجی به‌صورت روزانه در برنامه‌های خود داریم. در بخش‌هایی نیز در حال نهایی کردن مذاکرات هستیم. بدون شک در بدترین حالت در نیمه دوم سال آینده توافقاتی دراین زمینه خواهیم داشت.

با توجه به قراردادهای جدید نفتی، شرکت اویک به‌عنوان شرکت پیمانکاری چه میزان شانس دارد که بتواند یک شریک خارجی خوب باشد؟

اویک شرکتی است که اعتمادسازی کرده و مورد اعتماد بسیاری از شرکت‌های خارجی است. این شرکت مورد وثوق بسیاری از شرکت‌های خارجی برای شراکت در دوران پساتحریم خواهد بود. ما متناسب با نوع پروژه کنسرسیومی تشکیل خواهیم داد که چه میزان سرمایه نیاز است تا بتوانیم در کنار سرمایه‌گذارعملیات داشته باشیم.

۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ۰۹:۳۱
تعداد بازدید : ۹۸۳