دوران دیکته کردن شرایط گذشته است/استقبال پتروشیمی ها از پیشنهادهای بهتر سایر کشورها

دوران دیکته کردن شرایط گذشته است/استقبال پتروشیمی ها از پیشنهادهای بهتر سایر کشورها
معاون وزیر نفت با بیان اینکه امروز شرایط تغییر کرده است و دیگر چینی ها نمی تواند برنامه های خود را دیکته کنند، گفت: هر کشوری که بتواند امکانات و شرایط بهتری را فراهم کند، شرکت های ایرانی از آن استقبال خواهند کرد.
عباس شعری مقدم در حاشیه عملیات نصب توربین های سوم و چهارم فاز نخست نیروگاه پتروشیمی دماوند در عسلویه، در پاسخ به خبرنگار اعزامی ایرنا درباره انصراف شرکت های ایرانی از پذیرش فاینانس های چینی، افزود: با توجه به رفع تحریم ها، شرکت های خارجی باید تسهیلات و شرایط مناسب تری به طرح های پتروشیمی ایران ارائه کنند.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اضافه کرد: حتی اگر شرکت های چینی شرایط بهتری را فراهم کنند، به طور حتم از آنها نیز استقبال خواهد شد.
شعری مقدم درباره احتمال لغو شدن فاینانس های چینی نیز گفت: نمی توانیم چین را کنار بگذاریم؛ این کشور شرکت های خوبی را در اختیار دارد اما باید توجه داشته باشند شرایطی که در دوران تحریم برای ما در نظر گرفته بودند، در پساتحریم باید تغییر کند.

**استقبال شرکت ها از نرخ جدید خوراک
وی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش دیگری درباره تعیین نرخ جدید خوراک، گفت: تعیین نرخ جدید خوراک که حدود 8.5 تا 9 سنت می شود، عقب نشینی از نرخ 13 سنت به شمار نمی رود.
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی افزود: نرخ 13 سنت برای خوراک پتروشیمی ها مربوط به زمانی بود که قیمت نفت در سطح های بالایی قرار داشت.
وی ادامه داد: با توجه به قیمت کنونی نفت، قیمت جدید خوراک، نرخ مناسبی محسوب می شود و شرکت ها از آن استقبال کرده اند.

** واکنش به خروج محصولات پتروشیمی از بورس
شعری مقدم درباره نظر وزیر صنعت، معدن و تجارت برای خروج محصولات پتروشیمی از بورس، گفت: نظر محمدرضا نعمت زاده، خروج همه محصولات پتروشمی از بورس نیست؛ بلکه این است که شماری از خریداران بتوانند برخی محصولات را خارج از بورس خریداری کنند که سخن درستی محسوب می شود.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: فروش محصولات پتروشیمی در بورس ادامه می یابد، اما این امکان فراهم می شود که برخی خریدها از طریق قراردادهای درازمدت، خارج از بورس انجام شود.
وی اضافه کرد: برخی شرکت ها نیاز به امضای قراردادهای درازمدت برای خرید محصولاتی مانند سپر خودرو دارند که ممکن است نتوانند آن محصول را با کیفیت مورد نظر، از بورس تامین کنند.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: شرکت هایی که نیاز دایمی دارند باید بتوانند قرارداد دراز مدت با تولیدکنندگان امضا کنند.
۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ۰۹:۵۲
تعداد بازدید : ۳۴۲