کاهش ١٢ درصدی مصرف نفت سفید در استان گیلان

کاهش ١٢ درصدی مصرف نفت سفید در استان گیلان
استان گیلان طی ١٠ ماهه سال ٩٤، ١٤١ میلیون و ٣٧٥ هزار لیتر نفت سفید مصرف کرده، که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال با کاهش ١٢ درصدی همراه بوده است.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان، از ابتدای فروردین تا پایان دیماه در مجموع یک میلیارد و ٢٨٧ میلیون و ٥٩٨ هزار لیتر انواع فرآورده های نفتی در استان گیلان مصرف شده است که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه پارسال دو درصد افت شنان می دهد.

همچنین در همین مدت بنزین معمولی با مصرف ٧٦٢ میلیون و ٨٠٤ هزار لیتر با افزایش سه درصدی، نفتگاز با مصرف ٣٤٤ میلیون و ٤٤١ هزار لیتر با کاهش سه درصدی و نفتکوره با مصرف چهار میلیون و ٤٥٠ هزار لیتر با کاهش ٧٦ درصدی روبرو بوده است.

استان گیلان دارای ١٢٣ هزار و ٧٠٠ خانوار مصرف کننده  نفت سفید است که از این تعداد ١٦ هزار و ٤١١ خانوار در مناطق کوهستانی وصعب العبور استان زندگی می کنند.

کنترل مصرف، بازدید مستمر، استفاده از گاز طبیعی و گاز کشی مناطقی که فاقد گاز بوده اند و اجرای طرح پایش از عمده عوامل کاهش ١٢ درصدی مصرف نفت سفید ده ماه ابتدای سال ٩٤ در  استان است.

براساس طرح پایش مناطقی که گاز کشی شده اند نسبت به تحویل کالا برگهای خود به نواحی شرکت ملی پخش اقدام نموده اند که این میزان در حدود ١٣ هزار خانوار مصرف کننده نفت سفید برآورد می شود.

۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ۱۰:۱۰
تعداد بازدید : ۴۱۲