کره ای ها در توسعه پالایشگاه اصفهان مشارکت می کنند

کره ای ها در توسعه پالایشگاه اصفهان مشارکت می کنند
مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران گفت: پیشنهادی از سوی یک شرکت کره ای برای تامین مالی این پروژه ارائه شده است که در حال مذاکره با مدیران این پالایشگاه هستیم تا در صورت موافقت، این پروژه بزودی آغاز شود.

حمید شریف رازی در گفتگو با خبرنگار شانا درباره وضع واحدهای RHV و RFCC پالایشگاه نفت اصفهان گفت: پیشنهادی از سوی یک شرکت کره ای برای تامین مالی این پروژه ارائه شده است که در حال مذاکره با مدیران این پالایشگاه هستیم تا در صورت موافقت، این پروژه بزودی آغاز شود.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، هزینه سرمایه گذاری این طرح از محل فروش فرآورده تامین خواهد شد، که به عبارتی یک فاینانس خودگردان، حدود ١,٨ میلیارد یورو در این پالایشگاه اجرا می شود.

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران درباره واحدهای RHV و  RFCC گفت: این واحدها میزان مازوت تولیدی در پالایشگاه را به شدت کاهش می دهند و از نظر اقتصادی اجرای آن مقرون به صرفه است.

به گزارش شانا، شرکت پالایش نفت اصفهان فعالیت خود را در زمینه پالایش نفت خام و تولید فرآورده های نفتی و تامین خوراک صنایع پایین دستی (شرکتهای پتروشیمی اصفهان، پتروشیمی اراک، نفت سپاهان، پالایش نفت جی و صنایع شیمیایی ایران) از سال ۱۳۵۸ آغاز کرده است و هم اکنون حدود ۲۳ درصد از فرآورده های نفتی مورد نیاز کشور را تولید می کند.

این شرکت در منطقه ای با مساحت کل ۳۴۰ هکتار و دارا بودن فضای سبز به مساحت ۱۱۴ هکتار، در شمال غربی اصفهان واقع شده است. شرکت پالایش نفت اصفهان در طی سالها شاهد پیشرفتهای بسیاری بوده، به طوری که از سال های آغازین دهه ۶۰، ظرفیت پالایش نفت خام این شرکت با افزایش ۸۵ درصدی نسبت به ظرفیت طراحی آن از ۲۰۰ هزار بشکه در روز به بیش از ۳۷۵ هزار بشکه افزایش یافته است.

این واحد عظیم صنعتی، به منظور تحقق اهداف سازمانی و مدیریتی مندرج در خط مشی شرکت همزمان با اجرای طرح عظیم و راهبردی بهبود فرآیند و بهینه سازی پالایشگاه اصفهان با توجه به اهداف زیست محیطی، افزایش کمی و کیفی محصولات و فرآورده ها و سودآوری شرکت، سیستمهای مدیریت کیفیت، زیست محیطی، ایمنی و بهداشت حرفه ای را بر اساس آخرین ویرایش استانداردهای ISO/TS-۲۹۰۰۱  ، ISO-۹۰۰۱، ISO-۱۴۰۰۱،OHSAS-۱۸۰۰۱، HSE-MS مستقر کرده است و تحت سیستم مدیریت یکپارچه اجرا می کند.

همچنین این شرکت با همت و تلاش کارکنان خود ضمن راه اندازی اولیه مجتمع بنزین سازی در پاییز سال ۹۲ موفق به تولید بنزین سوپر بسیار مرغوب تحت عنوان سوخت پاک شد و برای استفاده مردم از سوی پخش فرآورده های نفتی در جایگاه های سوخت شهر اصفهان توزیع شد، همچنین با راه اندازی کامل این واحد بنزین مرغوب مطابق با استانداردهای بین المللی از جمله Euro ۴  و Euro ۵  تولید خواهد شد.

۱۱ بهمن ۱۳۹۴ ۱۱:۲۲
تعداد بازدید : ۳۸۹