محصولات کاتالیستی با همکاری مشترک ایران و فرانسه صادر می شود

محصولات کاتالیستی با همکاری مشترک ایران و فرانسه صادر می شود
موافقتنامه تولید کاتالیستهای مورد نیاز مجتمع های پتروشیمی و پالایشگاهی میان دو شرکت ایرانی و فرانسوی منعقد شد.

به گزارش خبرنگار شانا، موافقتنامه تولید کاتالیستهای مورد نیاز مجتمع های پتروشیمی و پالایشگاهی با شرکت فرانسوی AXENS با حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران در سفر اخیر دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری به پاریس امضا شد.

یکی از دستاوردهای مهم سفر رئیس جمهوری و هیئت همراه به کشور فرانسه امضای قراردادهای همکاری و مشارکت شرکتهای معتبر فرانسوی با شرکتهای توانمند و دانش بنیان ایرانی بود، که یکی از مهمترین آنها توافقنامه شرکت AXENS فرانسه با شرکت اکسیر نوین فرایند آسیا بود که این توافقنامه با حمایت و پشتیبانی شرکت اسپک به امضای طرفین رسید.

بر اساس این موافقتنامه دو شرکت ایرانی (اکسیرنوین) و فرانسوی (AXENS) موافقت کردند تا با همکاری و مشارکت یکدیگر و تحت برند مشترک افزون بر تامین نیازهای داخلی کشور، نسبت به صادرات تولیدات مشترک خود به کشورهای منطقه اقدام کنند.

به گزارش شانا، شرکت اکسیر نوین فرایند آسیا در دوران تحریم با حمایت شرکت اسپک و بهره گیری از دانشمندان جوان و با تکیه بر اصول اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری، موفق به کسب و بومی سازی دانش فنی و تولید انواع کاتالیستهای فلزات گرانبهای مورد نیاز مجتمع های پتروشیمی و پالایشگاههای کشور از جمله تولیدات شرکت AXENS فرانسه شده بود.

هم اکنون کاتالیستهای مذکور در مجتمع های پتروشیمی بندرامام، بوعلی، نوری، کارون و پالایشگاه اصفهان (طرح توسعه تولید بنزین یورو ٤) مورد استفاده قرار می گیرد.

۱۱ بهمن ۱۳۹۴ ۱۱:۳۳
تعداد بازدید : ۳۸۳