هیئت بلندپایه اقتصادی تایلند به ایران می‌آیند

هیئت بلندپایه اقتصادی تایلند به ایران می‌آیند
معاون نخست وزیر تایلند در امور اقتصادی فردا عازم تهران می‌شود تا از روز سه‌شنبه (١٣ بهمن ماه) با مقامهای بلندپایه ایران با هدف توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری دو جانبه در دوران پسابرجام وارد مذاکره شود.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، سومکید جاتوسریپیتاک، معاون نخست وزیر تایلند در امور اقتصادی که روز گذشته، (شنبه، ١٠ بهمن ماه) عازم عمان شد تا با مقامهای این کشور همسایه و دوست ایران وارد مذاکره شود به همراه هیئت بلندپایه‌اش از جمله ٦ وزیر به تهران سفر می‌کند تا از روز (سه‌شنبه، ١٣ بهمن ماه) مذاکرات چهار روزه خود را با مقامهای ایرانی آغاز کند.

وزیران امورخارجه، علوم و فناوری، دارایی، انرژی و بازرگانی از جمله مقامهای تایلندی هستند که معاون نخست وزیر این کشور در امور اقتصادی را در سفر به تهران همراهی می‌کنند.

روئسای سازمانهای گردشگری، شورای تجارت و فدراسیون صنعت تایلند و گروهی از بانکداران و بازرگانان نیز همراه این مقام بلندپایه تایلند از مسقط عازم کشورمان می‌شوند.

مقامهای تایلندی اعلام کردند هیئت این کشور شامل ٧٠ نفر از تجار و بازرگانان، صنعتگران، بانکداران و مدیران شرکتهای کوچک و متوسط است.

تسهیل و توسعه همکاریهای اقتصادی و تجاری بین دو کشور، تسهیل در برگزاری و شرکت در نمایشگاهها، ایجاد دفاتر و یا مراکز تجاری برای همکاری اقتصادی بین اتاقهای بازرگانی دو کشور و تبادل هیئتهای تجاری، امضای قرارداد برای ایجاد کمیته مشترک تجاری متشکل از نمایندگان دو کشور و امضای تفاهمنامه های بهداشتی و پیشگیری از بیماریها، حفاظت از محیط زیست و حل اختلافات از طریق مشاوره و مذاکره بین طرفین از جمله محورهایی است که رسانه های تایلند اعلام کردند مقامهای کشورشان در ایران پیگیری می‌کنند.

سفر مقامهای تایلند همزمان با تاکید هفته گذشته پرایوت چان اوچا، نخست وزیر تایلند برای توسعه هرچه بیشتر مناسبات دو جانبه با ایران پس از سفر وزیر خارجه‌اش به تهران مطرح شد.

وزارت امورخارجه تایلند روز چهارشنبه هفته گذشته در بیانیه‌ای از اجرای طرح جامع اقدام مشترک (برجام) و لغو تحریمهای ناعادلانه غرب علیه کشورمان استقبال و تاکید کرد دولت و مردم تایلند اطمینان دارند اجرای برجام به همکاری بیشتر برای صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی کمک خواهد کرد.

تفاهمنامه مالیاتی با تایلند به عنوان یکی از مسائل مهم بازرگانان بود که در این سفر مطرح و احتمال دارد در سفر هیئت بلندپایه این کشور جنوب شرق آسیا به تهران نهایی شود.

در نهمین اجلاس مشترک، پیش نویس سندهای تجاری در زمینه های نفت و انرژی، حمل و نقل، گردشگری، زیرساخت و کارهای عمرانی آماده شد و طی چند روز آینده در سفر سومکید جاتو سریپیتاک، معاون نخست وزیر تایلند امضا می‌شود.

۱۱ بهمن ۱۳۹۴ ۱۲:۵۹
تعداد بازدید : ۸۵۹