افت تولید نفت آمریکا در سال ٢٠١٦ ادامه می یابد

افت تولید نفت آمریکا در سال ٢٠١٦ ادامه می یابد
روند کاهشی تولید نفت خام آمریکا که از سال ٢٠١٥ آغاز شده است، در سال ٢٠١٦ نیز ادامه می یابد.

به گزارش خبرنگار شانا، براساس پیش‌بینی اداره اطلاعات انرژی آمریکا روند کاهشی تولید نفت آمریکا تا ماه نوامبر سال ٢٠١٦ ادامه می یابد و تولید روزانه در این ماه به میانگین هشت میلیون و ٥٠٠ هزار بشکه می رسد؛ پس از ماه نوامبر سال ٢٠١٦ تولید نفت خام آمریکا در همین سطح برای اکثر ماههای سال ٢٠١٧ باقی می ماند.

براساس گزارشهای منتشر شده از سوی موسسه های مختلف شرکتهای‌ ارائه دهنده خدمات بالادستی نفت در پی افزایش بازدهی و کاهش هزینه‌ها به دلیل سطح پایین قیمت نفت در بازارهای جهانی هستند. در همین راستا دو شرکت شلمبرژه و هالیبرتون سعی دارند با به کار گیری فناوریهای پیشرفته هزینه‌های تولید خود  رااز میدانهای مختلف کاهش دهند.

به گزارش امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، در سال گذشته بر اساس اعلام مدیرعامل شرکت شلمبرژه درآمد این شرکت از محل فروش فناوریهای جدید که سبب کاهش هزینه‌های تولید در بخش بالادستی صنعت نفت می شوند، به نحو قابل توجهی افزایش داشته است، همچنین انتظار می‌رود شرکت شلمبرژه در سال ٢٠١٦ تعداد بیشتری از فناوریهای را که منجر به کاهش هزینه‌های تولید می‌شود را تجاری کند.

همچنین مدیرعامل شرکت هالیبرتون اعلام کرد این شرکت قصد دارد تکنولوژیهای جدیدی را به مشتریان خود ارائه کند که با استفاده از این فناوریها هزینه‌های تولید به نحو قابل توجهی کاهش یافته و بخشی از زیان مربوط به کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی برای تولیدکنندگان جبران خواهد شد. به عنوان نمونه در فناوری جدیدی که از سوی این شرکت معرفی شده در فرایند شکاف هیدرولیکی نوع خاصی از دانه‌های سرامیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد که مطالعات اولیه نشان می‌دهد هزینه تولید از چاه های شیل اویل را تا حدود ٢٠ درصد افزایش می دهد.

۱۲ بهمن ۱۳۹۴ ۰۹:۵۳
تعداد بازدید : ۸۹۵