امرسون به ساخت طرح های پتروشیمی مصر کمک می کند

امرسون به ساخت طرح های پتروشیمی مصر کمک می کند
مصر به دنبال بازسازی و نوسازی صنایع پتروشیمی خود با هدف افزایش ظرفیت تولید است.

به گزارش نیپنا به نقل از دنیای تکنولوژی، امرسون مدیریت فرآیند تولید مجتمع پتروشیمی تحریر را مکانیزه و خودکار کرده و آن را پشتیبانی خواهد کرد و پتروشیمی مصر انتظار دارد با این اقدام علاوه بر افزایش ظرفیت تولید سطح صادرات محصولات پتروشیمی خود را نیز 25 درصد افزایش دهد.

کربن هلدینگ، شرکت پتروشیمی مصر برای به روزرسانی یک پروژه بزرگ در مصر سرمایه ای معادل 6.9 میلیارد دلار تعیین کرده است که بزرگترین کارخانه پتروشیمی در مصر و بزرگترین کارخانه کراکر نفتا در جهان ایجاد خواهد شد امرسون به عنوان پیمانکار اصلی اتوماسیون، مدیریت فرایند را با سرمایه ای معادل 150 میلیون دلار مکانیزه می کند.

امرسون برای ارائه فن آوری های قابل اطمینان و خدمات اتوماسیون برای پروژه پتروشیمی تحریر در عین سخنای مصر، نزدیکی خلیج سوئز انتخاب شده است. خدمات مهندسی امرسون شامل طراحی کارخانه برای دسترسی مطلوب و برنامه های مختلف شامل خدمات مشاوره، نظارت بر تجهیزات سلامت و مرکز خدمات برای ساپورت محلی و تخصصی است .

پیش بینی شده است که پروژه پتروشیمی تحریر پس از اتمام 1.5 میلیون تن در سال اتیلن تولید کرده و پس از آن پردازش و تولید پلی اتیلن خواهد بود. دیگر محصولات عمده ای که در این پروژه تولید خواهد شد شامل پلی پروپیلن، پلی پروپیلن، هگزن ، بوتادین، بنزن و استایرن است .

توسعه مجتمع پتروشیمی تحریر در کانال سوئز آن را به یک منطقه ویژه توسعه اقتصادی برای مصر تبدیل خواهد کرد که برای هر دو بازار داخلی و صادرات مفید خواهد بود. مدیرعملیات انتظار دارد که بعد از افزایش ظرفیت تولید این مجموعه در آمد سالیانه 6 میلیارد دلار افزایش داشته و صادرات سالانه مصر در زمینه پتروشیمی نیز بیش از 25 درصد رشد داشته باشد .

باسیل الباز، رئیس و مدیر عامل شرکت کربن هلدینگ در رابطه با این سرمایه گذاری گفت: این سطح از سرمایه گذاری نیازمند انتخاب یک شریک با سابقه و تجربه مند بود. پروژه های پیچیده و تخصصی برای طرح تولید محصولات پتروشیمی و تامین خروجی قابل اطمینان نیاز به دقت زیادی دارد. بر همین اساس امرسون را به خاطر توانایی های اثبات شده و نتایج عملیات های گذشته آن انتخاب کرد یم.

الباز با دیوید فار، رئیس و مدیر عامل شرکت امرسون یک تفاهم نامه در دبی امضا کردند که شامل سرمایه گذاری امرسون در سهام پتروشیمی تحریر است .

فار نیز در  رابطه با این تفاهم نامه گفت: ما برای کمک به هلدینگ کربن و ایجاد یک مجتمع پتروشیمی بزرگ در سطح جهانی هیجان زده ایم که می تواند کاتالیزوری برای توسعه اقتصادی مصر باشد. 

۱۲ بهمن ۱۳۹۴ ۰۹:۵۸
تعداد بازدید : ۹۲۰