زنگنه فردا با وزیر نفت ونزوئلا دیدار می کند

زنگنه فردا با وزیر نفت ونزوئلا دیدار می کند
وزیر نفت فردا (چهارشنبه، ١٤ بهمن ماه) برای مذاکره درباره تحولات بازار نفت با وزیر نفت ونزوئلا دیدار و گفتگو می کند.

به گزارش خبرنگار شانا، بیژن زنگنه، وزیر نفت فردا (چهارشنبه، ١٤ بهمن ماه) درباره آخرین تحولات بازار نفت با الوجیو دل پینو دیدار و گفتگو می کند.

همزمان با کاهش قیمت نفت، وزیر نفت ونزوئلا سفرهای دوره ای خود را به برخی کشورهای عضو و غیر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) آغاز کرده است تا شاید بتواند در این دیدارها به راهکاری برای جلوگیری از افت بیشتر قیمت نفت دست یابد؛ اقتصاد ونزوئلا ضربه های سنگینی از کاهش قیمت نفت خورده است.

این کشور آمریکای لاتین همچنین درخواست نشست اضطرای را اوپک برای جلوگیری از کاهش قیمت نفت با حضور کشورهای عضو و غیرعضو اوپک مطرح کرده است، اما برخی کشورهای این سازمان معتقدند پیش از برگزاری نشست اضطراری باید اعضای اوپک درباره یک تصمیم به اجماع برسند و سپس این نشست برگزار شود، زیرا در غیر این صورت تاثیر منفی و عکس بر بازار نفت می گذارد.

به نظر می رسد اعضای اوپک درکنار کشورهای غیرعضو اوپک هنوز به اجماعی برای کاهش تولید نفت برای بازگشت به ثبات در این بازار دست نیافتند؛ بازار نفت هم اکنون با مازاد بیش از یک میلیون و ٥٠٠ هزار بشکه ای در روز روبروست که مهمترین دلیل رسیدن قیمتهای نفت به این سطح است.

قیمت سبد نفتی اوپک روز جمعه (١٠ بهمن ماه) به ٢٩ دلار و ١١ سنت برای هر بشکه رسید، این در حالی است که قیمت سبد نفتی این سازمان در هفته منتهی به ٢٢ ژانویه (جمعه، دوم بهمن ماه) ٢٣ دلار و ٦٦ برای هر بشکه بود، رایزنی درباره کاهش تولید اوپک و حمایت عربستان و روسیه از این تصمیم سبب افزایش قیمت نفت در هفته اخیر بوده است.

 وزیر نفت ونزوئلا روز دوشنبه (١٢ بهمن ماه) برای دیدار با الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه و مقامهای روسنفت راهی مسکو شد، دل پینو در نظر دارد در این تور افزون بر مسکو و تهران به دوحه و ریاض نیز سفر کند.

۱۳ بهمن ۱۳۹۴ ۱۰:۰۷
تعداد بازدید : ۴۴۸