نخست وزیر مالزی بر گسترش مناسبات با ایران تاکید کرد

نخست وزیر مالزی بر گسترش مناسبات با ایران تاکید کرد
نخست وزیر مالزی با اشاره به نتیجه مثبت مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه ١+٥ و اجرای برجام، بر علاقه مندی این کشور به تقویت همکاریها و افزایش رایزنیهای دوجانبه و بین المللی تاکید کرد.

به گزارش شانا، مرضیه افخم، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالزی عصر دیروز (سه شنبه، ١٣ بهمن ماه) در دیدار و گفتگو  با نجیب رزاق، نخست وزیر مالزی بر اهمیت توسعه روابط با این کشور آسیایی به عنوان کشور دوست و برادر مسلمان در همه زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تاکید کرد.

وی شرایط جدید پس از پایان مذاکرات هسته ای، اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و لغو تحریمهای اقتصادی را برای شتاب بخشیدن به همکاریهای میان دو کشور  بسیار مناسب توصیف کرد.

نخست وزیر مالزی نیز در این دیدار ضمن خوشامدگویی به سفیر کشورمان، اهمیت روابط میان ایران و مالزی که داری سابقه طولانی است را مورد تاکید قرار داد.

وی با اشاره به نتیجه مثبت مذاکرات هسته ای میان  ایران و گروه ١+٥ و اجرای برجام، علاقه مندی کشورش را برای تقویت همکاریها و افزایش رایزنیهای دوجانبه و بین المللی اعلام کرد.

دیدار افخم با نخست وزیر مالزی در رسانه های مختلف این کشور از جمله خبرگزاریها  و  روزنامه ها بازتاب داشت.

وی پیش از این با عبدالحلیم معظم شاه، پادشاه مالزی نیز دیدار کرد و این مقام بلندپایه با تاکید بر این که مالزی همواره به تقویت روابط با ایران پایبند است، گفته بود: تحولات مثبت اخیر در توسعه روابط ایران با کشورهای غربی به توسعه روابط با مالزی بویژه در زمینه های تجاری و سرمایه گذاری کمک می کند.

سفیر جدید  ایران در مالزی دیروز عصر نیز با  رئیس مجلس نمایندگان این کشور جنوب شرق آسیا دیدار و گفتگو کرد و فضای پس از اجرای برجام را زمینه ساز رفع موانع برای توسعه همکاریهای دو جانبه دانست.

۱۴ بهمن ۱۳۹۴ ۱۰:۰۰
تعداد بازدید : ۴۷۰