پتروشیمی شازند به جرگه یکصد شرکت برتر کشور پیوست

پتروشیمی شازند به جرگه یکصد شرکت برتر کشور پیوست
مدیرعامل شرکت پتروشیمی امام خمینی(ره) شازند اعلام کرد: این شرکت در ارزیابی وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان یکی از واحدهای تولیدی مطرح و در زمره یکصد شرکت برتر کشور شناخته شده است.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پتروشیمی امام خمینی(ره) شازند، خداداد غریب پور افزود: پتروشیمی شازند از مجموعه های کلیدی وزارت نفت است که هفته گذشته با حضور معاون اجرایی رئیس جمهوری در سالن همایش های بین الملی صدا و سیما در تهران به صورت رسمی در بین واحدهای تولیدی مطرح کشور مورد تقدیر قرار گرفت. 
وی بیان کرد: هدف از رتبه بندی شرکت های برتر کشور شفاف سازی فضای کسب و کار کشور و گسترش رقابت بین شرکت های ایرانی بود و این واحدها با ارزیابی علمی در 28 شاخص تعیین شدند که شاخص میزان فروش مبنای اصلی آن بوده است. 
وی اضافه کرد: شاخص های اندازه و رشد شرکت اعم از فروش و اشتغال و غیره، شاخص سودآوری و عملکرد، صادرات، نقدینگی، شاخص های بدهی و شاخص های بازار از دیگر شاخص های مهم ارزیابی شرکت های برتر کشور در سال جاری بود. 
غریب پور اضافه کرد: امسال شرکت های برتر در قالب 29 گروه صنعتی تقسیم شده بودند به طوری که هر بنگاه تولیدی جایگاه خود را در کنار سایر شرکت های رقیب می دید و نتایج رتبه بندی سال 94 نمایانگر قدرتمندی گروه های صنعتی در رشته های کسب و کار و اقتصاد کشور بود.
وی گفت:در میان 500 شرکت برتر انتخاب شده از لحاظ شاخص صادرات و ارز آوری، سه گروه اول شامل پتروشیمی 48 درصد، گروه فرآورده های نفتی 12 درصد و شرکت های چند رشته ای صنعتی 10 درصد سهم را از آن خود کردند. 
وی توضیح داد: پتروشیمی شازند برای چندمین سال پی در پی در ارزیابی های کشوری رتبه می آورد.
مجتمع پتروشیمی شازند از طرح های زیربنایی و مهم کشور است که در راستای سیاست های کلی توسعه صنایع پتروشیمی و با اهداف تامین نیاز داخلی کشور و صادرات ایجاد شده است. 
طرح این مجتمع در سال 1363 به تصویب رسید و پس از طی مراحل طراحی، مهندسی و نصب، مرحله اول آن در سال 1372 در مدار تولید قرار گرفت. 
در ادامه کار به منظور بهبود مستمر و تولید بیشتر و متنوع تر، واحدهای دیگر مجتمع تکمیل و واحد اتوکسیلات به عنوان آخرین واحد مجتمع در سال 82 راه اندازی شد و در مدار تولید قرار گرفت. 
از سال 1379 همزمان با تکمیل واحدها، طرح توسعه مجتمع با هدف افزایش ظرفیت واحدها به تصویب رسید که مرحله اول آن در مهرماه سال 1384 و عملیات اجرایی مرحله دوم در تابستان سال 1386 به انجام رسید.
ظرفیت کامل تولید این مجتمع پس از اجرای طرح توسعه، یک میلیون و 469 هزار تن انواع محصولات پتروشیمی در سال است. 
۱۷ بهمن ۱۳۹۴ ۱۱:۱۷
تعداد بازدید : ۵۹۴