قیمت جهانی نفت افزایش یافت

قیمت جهانی نفت افزایش یافت
قیمت هر بشکه نفت در معاملات امروز ۱۷ سنت افزایش یافت و به ۳۴ دلار و ۲۳ سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که بسیاری از بازارهای آسیایی به دلیل جشن سال نوی چینی تعطیل بودند، قیمت نفت در معاملات کم حجم امروز افزایش یافت.

تا اواخر هفته جاری که جانت یلن رئیس فدرال رزرو برای ادای توضیحات به مجلس نمایندگان خواهد رفت، انتظار نمی رود آمارهای تجاری چندانی منتشر شود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 17 سنت افزایش به 34 دلار و 23 سنت رسید. قیمت نفت برنت روز جمعه با 40 سنت کاهش به 34 دلار و 6 سنت رسیده بود.

قیمت نفت خام آمریکا نیز پس از کاهش 83 سنتی در روز جمعه، امروز 18 سنت افزایش یافت و به 31 دلار و 7 سنت رسید.

ریک اسپونر، تحلیلگر بازار نفت در موسسه سی ام سی مارکتس گفت: «رشد قیمتی که ما در اواسط هفته گذشته شاهد آن بودیم به طور کامل از بین نرفته، اما روند برعکس شده است.»

وی افزود، بازار در انتظار شنیدن اظهارات جانت یلن در روز چهارشنبه و همچنین انتشار سطح ذخایر نفت خام آمریکا است.

نشست بین وزرای نفت عربستان و ونزوئلا در روز یکشنبه درباره هماهنگی ها درباره بازار نفت در شرایطی برگزار شد که علائم چندانی از موثر بودن نتایج این نشست در افزایش قیمت ها مشاهده نشد.

وزیر نفت عربستان درباره همکاری ها بین اعضای اوپک و دیگر تولید کنندگان برای تثبیت بازار جهانی نفت با همتای ونزوئلایی خود دیدار و گفت و گو کرد، اما توافقی بر سر برگزاری نشستی با حضور عرضه کنندگان به دست نیامد.

الوجیو دل پینو، وزیر نفت ونزوئلا که در روزهای گذشته سفرهایی را به چند کشور تولید کننده نفت انجام داده، نشست خود با نعیمی را «سازنده» خواند.

چشم انداز کاهش احتمالی عرضه نفت موجب شده تا قیمت ها از پایین ترین رقم های 12 سال گذشته فاصله بگیرد، هرچند که تردیدهای فراوانی درباره محقق شدن چنین توافقی کنندگان وجود دارد.

۱۹ بهمن ۱۳۹۴ ۱۶:۲۱
تعداد بازدید : ۴۷۴