تفلیس می‌تواند کریدور مبادلات ایران با کشورهای حوزه دریای سیاه باشد

تفلیس می‌تواند کریدور مبادلات ایران با کشورهای حوزه دریای سیاه باشد
رئیس جمهوری با اشاره به این که گرجستان می‌تواند کریدور مبادلات ایران با کشورهای حوزه دریای سیاه باشد، گفت: موقعیت جغرافیایی و امکانات گسترده مشترک، زمینه های مناسبی را برای همکاریهای چند جانبه فراهم کرده است.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر حسن روحانی عصر دیروز (دوشنبه، ١٩ بهمن ماه) در گفتگوی تلفنی با گنورگی کویر یکاشویلی، نخست وزیر گرجستان با تشکر از تبریک وی به مناسبت موفقیت در مذاکرات هسته‌ای و اجرای رسمی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، گفت: موفقیت مذاکرات هسته‌ای و نتایج آن، یک پیروزی بین‌المللی برای دیپلماسی بود.

وی به فعال شدن کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور اشاره کرد و افزود: ظرفیتهای فراوانی برای همکاری وجود دارد و اجرایی و عملیاتی شدن توافقهای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و گرجستان، از جمله لغو روادید میان دوکشور، می‌تواند سطح همکاریهای مشترک را گسترش دهد.

روحانی با اشاره به این که گرجستان می‌تواند کریدور مبادلات ایران با کشورهای حوزه دریای سیاه باشد، تصریح کرد: موقعیت جغرافیایی و امکانات گسترده مشترک، زمینه های مناسبی را برای همکاریهای چند جانبه فراهم کرده است.

نخست وزیر گرجستان نیز در این تماس تلفنی با تبریک اجرای رسمی برجام و رفع تحریمها، گفت: اجرا ی برجام نه تنها برای منافع ایران، بلکه به نفع همه منطقه و جهان، از جمله گرجستان است.

یکاشویلی با تاکید بر ضرورت اجرایی و عملیاتی شدن توافقهای کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، افزود: یکی از این توافقها لغو روادید میان دو کشور بود که این موضوع می‌تواند سبب تقویت همکاریهای اقتصادی و فرهنگی دو کشور شود.

وی تصریح کرد: اطمینان می‌دهم که آماده آغاز فصل جدیدی از روابط هستیم، گرجستان آمادگی دارد در همه عرصه ها بویژه اقتصادی همکاریهای خود را با جمهوری اسلامی ایران گسترش دهد و فصل تازه‌ای را در همکاریهای اقتصادی و فرهنگی بگشاید.

نخست وزیر گرجستان با اعلام این که در آینده نزدیک به ایران سفر خواهم کرد، همچنین بار دیگر از دکتر روحانی برای سفر رسمی به تفلیس دعوت کرد.

۲۰ بهمن ۱۳۹۴ ۱۰:۲۲
تعداد بازدید : ۵۰۲