ویتول تجارت نفت با ایران را از سر گرفت

ویتول تجارت نفت با ایران را از سر گرفت
گروه ویتول، بزرگترین شرکت مستقل تجارت نفت جهان تایید کرد که بعد از لغو تحریم ها چند محموله نفتی از ایران خریداری کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، گروه ویتول، بزرگترین شرکت مستقل تجارت نفت جهان اعلام کرد، در حال بازگرداندن تجارت با ایران به حالت عادی است. ویتول همچنین تایید کرد که بعد از لغو تحریم ها چند محموله نفتی از ایران خریداری کرده است.

ایان تایلر، مدیرعامل شرکت ویتول گفت: «ما مقداری (نفت) خرید کرده ایم، بله ما (با ایران معامله) داشته ایم...در واقع ما از هر نوع فرآورده ای مقداری خریده ایم. مقداری فرآورده نفتی، مقداری میعانات. این تا حد زیادی تجارت به شیوه معمول است.»

این اظهارات اولین تایید رسمی یک شرکت تجاری در باره از سرگیری خرید از ایران است. چند شرکت نفتی اروپایی در ماه جاری میلادی تانکرهایی را برای بارگیری نفت ایران اجاره کرده اند، اما هیچ کدام از آنها تاکنون این خریدها را تایید نکرده اند.

ویتول انتظار دارد ایران تا اواسط امسال روزانه 500 هزار بشکه نفت تولید کند و 200 هزار بشکه دیگر نیز تا پایان سال تولید نماید. تایلر افزود، که تا ماه گذشته به دلیل تحریم ها نمی توانست صادرات نفت خام خود را افزایش دهد، در حال «افزایش وزن عرضه» در بازار جهانی است.

ایران در سال 2011، به طور متوسط روزانه 3.6 میلیون بشکه نفت تولید کرد. تولید نفت ایران در سال 2012 میلادی به 2.7 میلیون بشکه در روز رسید که پایین ترین رقم در 25 سال گذشته بود. ایران سال گذشته به طور متوسط روزانه 2.8 میلیون بشکه نفت تولید کرد. بر اساس تحریم های غرب، ایران مجاز بود تنها بخشی از این مقدار نفت را به کشورهای چین، هند، ژاپن، کره جنوبی و ترکیه بفروشد.

۲۰ بهمن ۱۳۹۴ ۱۳:۵۲
تعداد بازدید : ۴۷۵