انتقال فناوری های جدید برای کمک به اشتغالزایی با محوریت پتروشیمی

انتقال فناوری های جدید برای کمک به اشتغالزایی با محوریت پتروشیمی
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: ایران در زمینه وجود نیروی انسانی متخصص و جوان دارای مزیت های برتر است و از این رو، با انتقال فناوری در حوزه های مانند پتروشیمی، می تواند اشتغال پایدار ایجاد کرد.

اسماعیل جلیلی در گفتگو با خبرنگار نیپنا ، انتقال فناوری های نوین برای توسعه صنایع پتروشیمی را از محورهای مهم برای توسعه پتروشیمی طی سال های اجرای برنامه ششم توسعه دانست و گفت: کاهش هزینه های تولید همراه با تکمیل زنجیره ارزش در صنایع مادر یک اولویت است چون خلق ثروت و ایجاد اشتغال از پیامدهای مثبت این روند ارزیابی می شود. 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات افزود: شرایط برای توسعه سرمایه گذاری در کشور باید بهبود یابد تا خطرپذیری سرمایه گذاری کاهش یابد بنابراین همکاری و تعامل بخش خصوصی با دولت ضروری است.

وی افزود: بخش تکمیلی صنایع پتروشیمی به خصوص ایجاد شهرک های تخصصی پتروشیمی بسیار اشتغالزا است. بنابراین ضمن رعایت توسعه متوازن این بخش، باید در برای توسعه آن گام برداشت. از این رو، بخش خصوصی می تواند نقش بهتری ایفا کند.

این نماینده مجلس نهم گفت: باید از شرایط جدید برای ایجاد اشتغال به خصوص برای متخصصان و تحصیلکردگان استفاده کرد چون یکی از مزیت های کشور ما وجود نیروی کار جوان و متخصص است. از این رو، توسعه فرایندهای پتروشیمی در کشور طی یک برنامه ریزی مشخص و اجرایی دور از واقعیت نیست.

جلیلی بر اجرایی سیاست های اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: اتکا به درون، استفاده حداکثری از توان داخلی، بهره مندی از خلاقیت جوانان و تجربه تحریم ها، کمک خواهد کرد تا سیاست های اقتصاد مقاومتی در حوزه انرژی و پتروشیمی محقق شود.  

۲۰ بهمن ۱۳۹۴ ۱۴:۰۲
تعداد بازدید : ۴۵۷