اتحادیه بین‌المللی تانکرداران:تحریم نفت کوره ایران بسیار سخت است

اتحادیه بین‌المللی تانکرداران:تحریم نفت کوره ایران بسیار سخت است
یک اتحادیه بین‌المللی با اشاره به مشکل اجرای تحریم های نفتی علیه ایران توسط کشتی ها تصریح کرد برای آن ها تشخیص این که نفت کوره ایران یا کشور دیگری را می خرند بسیار سخت است.

 

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس، کاترینا استنزل مدیر‌عامل گروه «اینترتنکو» اتحادیه بین‌المللی تانکرداران گفت: مالکان کشتی می‌توانند تحریم‌های اعمال شده از سوی اتحادیه اروپا علیه ایران را حتی بدون آگاهی از این امر هرزمانی که محموله‌ای را بر روی آب حمل می‌کنند، نقض کنند و این امر آنها را در برابر قرار گرفتن در لیست سیاه آسیب‌پذیر می‌کند.

خبرگزاری فارس: تحریم نفت کوره ایران بسیار سخت است

به گزارش رویترز، کاترینا استنزل افزود: کشتی‌ها از نفتکش‌ها تا کشتی‌های حمل‌کننده محموله‌های خشک و کانتینرها هر زمان که سوخت‌گیری مجدد انجام دهند، امکان دارد در دام تحریم‌ها بیفتند چراکه سوخت در منابع مختلف از جمله ایران در قطب‌های تجاری مخلوط می‌شود.

بر اساس این گزارش، اکثریت ناوگان تانکرهای جهان اعضای «اینترتنکو» هستند.

وی تصریح کرد: برای ما این امر مشکل بسیار بزرگی است، بسیار سخت است که بگوییم این سوخت از ایران است یا نه.

مدیرکل اینترتنکو توضیح داد: مانند این است که شما از بوفه هتل آب پرتقال بگیرید و گفتن اینکه این آبمیوه در این هتل گرفته شده یا جایی در کالیفرنیا بسیار سخت است.

بر اساس آمار اوپک، ایران بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت کوره این سازمان است و در سال 2010 روزانه 472 هزار بشکه نفت کوره تولید کرده است. اکثر صادرات ایران به شرق آسیا بازار اصلی نفت کوره می‌رود.

یک تاجر سوخت کشتی سنگاپوری گفت: مالکان کشتی در حال فراهم کردن تضمین‌های مورد نیاز از سوی عرضه‌کنندگان سوخت کشتی به منظور تضمین سوخت مورد استفاده غیر ایرانی هستند.

استنزل خاطرنشان کرد: ابهامات بسیاری در مورد این تحریم‌ها وجود دارد زیرا این تحریم‌ها امتحان نشده هستند و روشی که بر اساس آن تنظیم شده‌اند به طور وسیع اثرات دارد.

اگرچه مالکان کشتی غیراروپایی تحت تحریم‌های اروپا قرار نمی‌گیرند اما اگر آنها نیز از قوانین تخلف کنند، دستیابی به پوشش بیمه‌ و بیمه مجدد دریایی تحت تسط غرب را از دست خواهند داد.

انگلیس به همراه خریداران بزرگ نفت ایران یعنی هند و ژاپن در تلاش است تا با مذاکره با اعضای اتحادیه اروپا تحریم‌های ایران را تا بیش از 6 ماه دیگر به تعویق بیندازند چراکه این تحریم می‌تواند سبب جهشی در قیمت نفت شود.

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۱۷:۱۱
فارس |
تعداد بازدید : ۱,۰۹۱