آمادگی شرکت اتریشی برای انتقال فناوری صنعت پتروشیمی به ایران

آمادگی شرکت اتریشی برای انتقال فناوری صنعت پتروشیمی به ایران

شرکت هلدینگ «کریستف» فعال در صنعت انرژی اتریش برای حضور در صنعت پتروشیمی ایران و نیز همکاری در طراحی، ساخت و اجرا اعلام آمادگی کرد. به گزارش شرکت ملی صنایع پتروشیمی، «استفان کریستف» مدیرعامل این شرکت هلدینگ، تاکید کرد: «برای انتقال فناوری به ایران آماده‌ایم». کریستف گفت: در دوران پساتحریم شرکت‌های تابع هلدینگ کریستف برای هرگونه همکاری با شرکت‌های فعال در صنعت پتروشیمی ایران آماده‌اند و هیچ محدودیتی برای همکاری وجود ندارد.

458734572476234734734734572462346234634734

شامگاه بیست و ششم دی ماه با انتشار گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدات هسته‌ای ایران در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، اجرای تعهدات طرف مقابل (گروه 1+5) یعنی روند لغو تحریم‌های هسته‌ای غرب علیه تهران آغاز شد. بر پایه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که بیست و سوم تیرماه بین جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 (انگلیس، فرانسه، آمریکا، روسیه و چین به همراه آلمان) با حضور اتحادیه اروپا نهایی شد، باید در ازای کاهش برخی فعالیت‌های اتمی تهران، تحریم‌های هسته‌ای علیه این کشور لغو شود.

مدیرعامل هلدینگ اتریشی تاکید کرد: «این هلدینگ با بسیاری از شرکت‌های بزرگ اروپایی روابط خوب و مطلوبی دارد». کریستف افزود: با توجه به این روابط می‌توانیم در صنعت پتروشیمی ایران حضوری موثر داشته باشیم و تجربه حضور موفق در دیگر کشورها می‌تواند راه را برای همکاری با شرکت‌های ایرانی هموار کند. وی گفت: صنعت پتروشیمی ایران با توجه به موقعیت ممتاز خود می‌تواند مسیر رشد و توسعه را با شتاب طی کند و هلدینگ کریستف با توجه به وضع موجود برای هرگونه همکاری و تعامل با بخش‌های مختلف پتروشیمی ایران آماده است. 

به گزارش ایرنا، پیش از این نیز شمار دیگری از کشورهای اروپایی برای حضور در صنعت پتروشیمی ایران اعلام آمادگی کرده بودند. در این پیوند «عباس شعری مقدم» مدیرعامل پیشین شرکت ملی صنایع پتروشیمی، از سرمایه‌گذاری 12 میلیارددلاری شرکت‌های آلمانی در ایران خبر داده و گفته بود: قرار است دو پروژه بزرگ در منطقه عسلویه به دست آلمانی‌ها با ارزش 4میلیارد و 8میلیارد دلار اجرا شود. همچنین دیگر کشورهای اروپایی مانند فرانسه، ایتالیا و اسپانیا نیز برای همکاری در صنعت پتروشیمی ایران مذاکره‌هایی کرده‌اند.

۲۴ بهمن ۱۳۹۴ ۰۹:۱۸
تعداد بازدید : ۶۹۹