امضای تفاهم‌ نامه بخش خصوصی با سایپم ایتالیا

رضا پدیدار، عضو سابق هیات‌مدیره انجمن سازندگان صنعت نفت گفت: طبق هدف‌گذاری ما در سه پلن دو، سه و پنج ساله‌ظرفیت صادراتی را افزایش خواهیم داد به این نحو که در پلن دوساله ۱۵ درصد، در پلن سه ساله ۳۰ درصد و در پلن ۵ ساله به ۳۵ درصد افزایش خواهیم داشت. پدیدار در گفت‌و‌گو با ایلنا با اشاره به امضای تفاهم‌نامه انجمن با انجمن صنایع و ماشین‌آلات ایتالیا گفت: در فرصت پیش آمده ما روی برخی رئوس از جمله استفاده از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در صنایع نفت و گاز و همچنین استفاده از ظرفیت‌های داخل ایران با ایتالیا توافق کردیم.

5843562351351313623473478345835734762424734

وی افزود: ما با شرکت‌های نفتی ایتالیایی توافق کردیم که در صورتی می‌توانند در صنعت نفت و گاز ایران حضور یابند که سرمایه منتقل کنند، همچنین اعلام کردیم ایران ظرفیت‌هایی دارد که در برخی از آنها نیاز به انتقال دانش فنی دارد. پدیدار با اشاره به پیشنهاد به ایتالیا جهت ایجاد مرکز جذب سرمایه‌گذاری، تکنولوژی و توسعه صادرات از سوی استصنا اظهار داشت: در این تفاهم‌نامه پیشنهادمان این بود، کالاهایی که در شرکت‌های تابعه انجمن با کمک صنایع ایتالیا سرمایه‌گذاری و تولید می‌کنیم، ۷۰درصد را در داخل مصرف کرده و ۳۰ درصد را صادر کنیم که رویکرد جدیدی است. 

وی با ابراز امیدواری به اینکه به پیشنهاد یاد شده جامه عمل پوشانده شود، تصریح کرد: اگر بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم بسیار مفید است، به این معنا که کار مشترک با این شرکت انجام داده و جوینت می‌شویم، چون ظرفیتی که ما در ساخت تجهیزات داریم ضرورت ندارد که فقط در داخل کشور استفاده شود، بخشی از تولیدات را می‌توانیم صادر کنیم. رئیس سابق انجمن سازندگان صنعت نفت خاطرنشان کرد: ما همچنین در اجرای طرح‌های توسعه‌ای صنایع نفت و گاز کشور پیشنهاد کردیم در بخش بالادستی نیاز به همکاری داریم که شامل پروژه‌های E&P می‌شود و پس از آن در فازهای بعدی پروژه‌های پایین دستی و میان دستی نیاز حضور خواهیم داشت.

وی یادآور شد: ما تاکنون حدود ۵ درصد تولیدات‌مان را به هند، مالزی، آلمان، سنگاپور، عراق، آذربایجان، ترکمنستان و الجزایر صادر کرده‌ایم و بنا داریم که این میزان را افزایش دهیم. وی با اشاره به تکلیف قانون مبنی بر استفاده از ظرفیت داخل در پروژه‌های نفت و گاز کشور و همچنین ارزان‌تر بودن کالاهای ساخت داخل اظهار داشت: برای صادرات تجهیزات هم روی استاندارد و کیفیت کار می‌کنیم تا بتوانیم گواهینامه بین‌المللی کنیم ضمن اینکه روی رقابتی شدن قیمت‌ها و تحویل به موقع تجهیز نیز کار می‌کنیم.

۲۴ بهمن ۱۳۹۴ ۰۹:۲۰
تعداد بازدید : ۴۷۱