ریزش ۹۰۳ واحدی شاخص بورس در نخستین روز هفته

ریزش ۹۰۳ واحدی شاخص بورس در نخستین روز هفته
بورس تهران که روز های خوبی را در طول هفته گذشته طی کرده بود در نخستین روز هفته جاری با ریزش شاخص فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار نیپنا، شاخص کل قیمت و بازده بورس تهران در پایان معاملات دیروز شنبه 24 بهمن‌ماه 94 با کاهش 903 واحدی عدد 76 هزار و 594 واحد را برای خود ثبت کرد.

شاخص کل هم‌ وزن نیز با افت 166 واحدی عدد 12 هزار و 699 واحد را برای خود ثبت کرد. شاخص آزاد سهام شناور نیز با 1303 واحد کاهش به رقم 85 هزار و 795 واحد دست یافت. شاخص بازار اول نیز در حالی با کاهش 757 واحدی عدد 53 هزار و 366 واحد را تجربه کرد که شاخص بازار دوم با 1257 واحد کاهش عدد 168 هزار و 953 واحد را به نمایش گذاشت. دیروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با 9 واحد عدد 806 واحد را تجربه کرد.

براساس این گزارش معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت فولاد مبارکه با 103 واحد، مخابرات ایران با 81 واحد و سرمایه‌گذاری غدیر با 70 واحد کاهش، بالاترین تأثیر منفی بر محاسبه شاخص کل بورس برجای گذاشتند در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت پتروشیمی پردیس با 45 واحد، همراه اول با 42 واحد و پتروشیمی جم با 40 واحد افزایش بالاترین تأثیر مثبت را بر برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات دیروز بورس تهران به بیش از 544 میلیارد و 702 میلیون تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 2 میلیارد و 488 میلیون سهم و اوراق معامله طی 134 هزار و 954 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات دیروز نماد معاملاتی شرکت‌های بیمه البرز، حق تقدیم خرید سهام ایران یاساتایر و رابر، سرمایه‌گذاری نور کوثر ایرانیان، پالایش نفت اصفهان، سرمایه‌گذاری صنایع ایران، اوراق اجاره صایتل، کاشی پارس از سوی ناظر بازار سهام در حالی متوقف شد که هیچ نماد معاملاتی دیروز از فهرست نمادهای متوقف شده در دستور کار ناظر بازار برای بازگشایی قرار نگرفت.

دیروز همچنین آگهی آغاز دوره معاملاتی نماد اختیار فروش تبعی شرکت سرمایه‌گذاری پردیس با سررسید بهمن 95 منتشر شد.

همچنین دیروز اغلب گروه‌های کوچک بازار و برخی تک‌سهم‌ها از جمله شرکت‌های غذایی مورد توجه بازار قرار گرفتند. در این میان به دلایل نامعلوم همچنان دو شرکت خودروساز ایران‌خودرو و سایپا در حالی با تقاضای انبوه خریداران حقیقی و حقوقی روبه‌رو هستند که در سایر شرکت‌های این گروه واگذاری سهام و شناسایی سود کوتاه مدت به خوبی به چشم می‌خورد.

در گروه بانک‌ها دیروز زیر سایه بازارگردانی و معاملات بلوکی سهامداران حقوقی در بازار خرده ‌فروشی، روندی متعادل اما روبه منفی بر اغلب نمادهای معاملاتی این گروه حاکم بود.

۲۵ بهمن ۱۳۹۴ ۱۱:۲۴
تعداد بازدید : ۸۷۵