آمادگی ایران برای صادرات نفت و فرآورده‌ های نفتی به غنا

وزیر نفت از آمادگی ایران برای صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی به غنا خبر داد و گفت: یادداشت تفاهم همکاری میان دو کشور حداکثر تا امروز امضا می‌شود. به گزارش شانا، بیژن زنگنه پس از دیدار با امانوئل آرما کوفی بواه، وزیر انرژی و نفت غنا با اشاره به اینکه دیدار و گفت‌وگوی امروز همسو با سیاست کلی جمهوری اسلامی ایران و توسعه روابط با کشورهای آفریقایی است، تصریح کرد: غنا مقدار ناچیزی نفت تولید می‌کند و هنوز بخش عمده ذخایر این کشور شناسایی نشده و از ظرفیت‌های خود استفاده نکرده است.

4645846846846834583578358345846846835835

وی با بیان اینکه این کشور به واردات نفت به میزان اندکی نیازمند است، افزود: در دیدار دیروز وزارت نفت برای صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی به این کشور اعلام آمادگی کرد. زنگنه با بیان اینکه قرار است به‌زودی هیأتی از ایران به این کشور سفر کند تا به آنها در بخش پایین دستی، پالایشگاه‌ها و شبکه توزیع کمک کند، تصریح کرد: آنها همچنان خواستار آموزش نیروی انسانی از سوی ایران شدند و قرار است دو کشور در این زمینه با هم همکاری کنند.

وی با بیان اینکه یادداشت تفاهمی برای همکاری میان دو کشور در حال تهیه است که حداکثر تا امروز امضا می‌شود، یادآور شد: در این یادداشت تفاهم چارچوب‌ها نوشته شده و قرار است براساس آن پیگیری‌های بعدی صورت گیرد. وزیر نفت تاکید کرد: ما علاقه‌مند به توسعه روابط با کشور غنا هستیم.

به گزارش شانا، جان درامانی ماهاما، رئیس‌جمهوری غنا شامگاه شنبه (٢٤ بهمن ماه) وارد تهران شد و در فرودگاه مهرآباد مورد استقبال محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی قرار گرفت. این نخستین سفر رئیس‌جمهوری غنا به ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی و نخستین سفر رئیس‌جمهوری یک کشور آفریقایی به تهران پس از اجرای برجام است.

۲۶ بهمن ۱۳۹۴ ۰۹:۳۰
تعداد بازدید : ۵۵۸