هیئت اقتصادی، بازرگانی و نفتی ایران عازم اسلو شد

هیئت اقتصادی، بازرگانی و نفتی ایران عازم اسلو شد
معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه به منظور رایزنی با مقامهای سیاسی و اقتصادی نروژ شامگاه یکشنبه (٢٥ بهمن ماه) عازم نروژ شد.

به گزارش شانا به نقل از مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، مجید تخت روانچی در چارچوب ششمین دور گفتگوهای سیاسی دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و نروژ و به منظور رایزنی با مقامهای سیاسی و اقتصادی این کشور پیرامون مسائل دو جانبه، منطقه ای و بین المللی در راس هیئت اقتصادی تجاری عازم اسلو شد.

محمد سعیدی، مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ، محمدرضا آیت اللهی، مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری تامین اجتماعی، سعید سرکار، دبیر ستاد نانو و نمایندگانی از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و نیز دیگر بخشهای بازرگانی، اقتصادی از جمله نفت و گاز، درمان و داروئی و بیمه، روانچی را در این سفر همراهی خواهند کرد.

وزارت خارجه اعلام کرد که با هدف ضرورت شناساندن زمینه ها و فرصتهای همکاریهای بازرگانی و اقتصادی دو کشور و نیز احیا و ارتقای تعاملات و همکاریهای دوجانبه در گذشته، مقرر شده است در حاشیه این سفر، نشستی با حضور فعالان اقتصادی دو کشور درباره فرصتهای تجاری اقتصادی میان ایران و نروژ در شرایط پس از تحریم برگزار شود.

تبادل هیئتها و مناسبات دو جانبه سیاسی و اقتصادی دو کشور ظرف  ٢سال گذشته و بویژه پس از اجرای برجام و آغاز رفع تحریمها، به نحو  خیره کننده ای افزایش یافته است.

۲۶ بهمن ۱۳۹۴ ۱۰:۵۸
تعداد بازدید : ۴۷۱