آکرا برای ساخت پالایشگاه نفت خواهان مشارکت ایران است

آکرا برای ساخت پالایشگاه نفت خواهان مشارکت ایران است
رئیس جمهوری غنا گفت: آکرا هم اکنون فرآورده های نفتی مورد نیاز خود را از دیگر کشورها خریداری می کند و ایران می تواند در زمینه ساخت پالایشگاه با غنا همکاری داشته باشد.

به گزارش شانا، جان درامانی ماهاما امروز (دوشنبه، ٢٦بهمن ماه) در نشست همکاریهای اقتصادی و تجاری  ایران و غنا گفت: ایران می تواند یک از بهترین شریکهای  اقتصادی ما باشد و می توانیم در زمینه های مختلف صنعتی، کشاورزی، معدنی و تجاری با یکدیگر همکاری داشته باشیم.

وی گفت: ما جزو ١٠ کشور نخست صادرکننده طلا هستیم و سالانه ٨٠ تن طلا صادر می کنیم.

وی به معادن قابل توجه منگنیت، الماس و سنگ آهن در غنا اشاره و تاکید کرد: تهران و آکرا می توانند همکاریهای خود را در این بخشها توسعه دهند.

ماهاما تولیدکنونی نفت غنا را روزانه ١٢٠ هزار بشکه اعلام کرد و گفت: از اوت ٢٠١٥ تولید نفت را آغاز کرده ایم و قصد داریم در کوتاه مدت این مقدار را به ٢٠٠ هزار بشکه در روز افزایش دهیم و تا سال ٢٠٢٠ حجم تولید نفت را به ٥٠٠ هزار بشکه در روز خواهیم رساند.

رئیس جمهوری غنا با اشاره به این که سه میلیارد مترمکعب ذخایر گاز در غنا شناسایی شده است، گفت: نخستین اکتشاف منابع گازی در سال ٢٠١٧ از سوی شرکت انی ایتالیا انجام خواهد شد و با استفاده از منابع گازی می توانیم برق تولید کنیم.

وی صنایع ساختمانی، پل سازی، بازسازی خطوط ریلی، ساخت واگن را از دیگر زمینه های توسعه همکاریهای دو کشور عنوان کرد.

ماهاما گفت: صادرات اصلی کشور غنا کاکائو است و ایران واردکننده این محصول به شمار می آید، بنابراین در زمینه فراوری کاکائو نیز می توانیم همکاری داشته باشیم.

وی گفت: در زمینه ماشین آلات سبک کشاورزی، مونتاژ تراکتور و خودرو و همچنین تولید لوازم خانگی از جمله تلویزیون و یخچال، غنا می تواند بازار خوبی باشد، نشست همکاریهای اقتصادی و تجاری  ایران و  غنا با حضور رئیس جمهوری و شماری از وزیران این کشور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری غنا را در این نشست، وزیران کشور، نفت، کشاورزی و غذا، اراضی و منابع طبیعی غنا و همچنین مشاور امنیت ملی وی همراهی می کنند.

در این نشست ٤٠ تن از فعالان بخش اقتصادی غنا به همراه فعالان اقتصادی ایرانی حضور دارند؛ قرار است پس از پایان این نشست، دیدارهای کاری میان فعالان اقتصادی دو کشور برگزار می شود.

ارزش مبادلات تجاری ایران و غنا در ١٠ ماه نخست امسال در بخش صادرات ٧٥٧ هزار دلار و میزان واردات چهار میلیون و ١١١ هزار دلار بوده است.

مهمترین اقلام صادراتی ایران به غنا شامل نفت خام و روغن حاصل از مواد قیری به ارزش ٦٩٩ هزار دلار و مهمترین واردات ایران از غنا را ماهی لیستائو به ارزش ١١٨ هزار دلار است.

۲۶ بهمن ۱۳۹۴ ۱۳:۱۱
تعداد بازدید : ۵۲۷