سیاستگذاری اثربخش بهره‌مندی را از بخش خصوصی افزایش می دهد

سیاستگذاری اثربخش بهره‌مندی را از بخش خصوصی افزایش می دهد
اقتصاد کشور مشتاق حضور و فعالیت بخش خصوصی است، باید با سیاستگذاری درست و کارآمد از ظرفیت ارزشمند این بخش به بهترین شکل ممکن بهره مند شد.

به گزارش شانا، کاظم جلالی در نخستین کنفرانس بین‌المللی «آموزش آنلاین و فرآیندهای آموزشی بانک و بیمه در ایران» گفت: نظام بانکی هم اکنون بیش از ٩٠ درصد از کل تأمین مالی را در اقتصاد ایران بر عهده دارد.

وی افزود: در واقع کمتر از ١٠ درصد از کل تأمین مالی انجام‌شده در ایران، از طریق انتشار اوراق مشارکت و بازار سرمایه شکل می‌گیرد.

رئیس مرکز پژوهشهای مجلس تصریح کرد: باوجود اهمیت این موضوع، آسیبهای متعددی در حوزه نظام بانکی وجود دارد که نیازمند اصلاح سریع است که به‌منظور تحلیل این آسیبها، باید مهمترین بازیگران نظام بانکی را در نظر گیریم و آسیبهای نظام بانکی را در رابطه‌ میان این بازیگران تحلیل کنیم.

جلالی در بخشی از سخنان خود با انتقاد از فراوانی و پراکندگی قوانین پولی و بانکی، تصریح کرد: هم اکنون قوانین و مقررات مربوط به‌نظام پولی و بانکی کشور، همانند قوانین مربوط به دیگر حوزه‌های اقتصادی، به‌شدت پراکنده و فراوان است.

وی افزود: این فراوانی و پراکندگی قوانین موجب ابهام زیاد در مقام تنقیح (اصلاح و پیراستن) قوانین می‌شود و سبب سو استفاده از قوانین را فراهم می‌آورد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه این کنفرانس اصلاح نظام پولی و بانکی را از نیازهای ضروری توجه به بخش خصوصی برشمرد و گفت: بخش خصوصی باید برای پیشبرد حضور واقعی در اقتصاد، همراهی بانکها را در کنار خود لمس کند.

وی ادامه داد: اقتصاد کشور تشنه حضور و فعالیت بخش خصوصی است و باید با سیاستگذاری صحیح و کارآمد از ظرفیت ارزشمند این بخش به بهترین شکل ممکن بهره برده شود.

رئیس مرکز پژوهشهای مجلس در پایان ابراز امیدواری کرد تا با استفاده از نظرات کارشناسی، زمینه اصلاح نظام پولی و بانکی کشور فراهم شود.

۲۶ بهمن ۱۳۹۴ ۱۳:۱۲
تعداد بازدید : ۹۳۲