کاهش قیمت های پلی پروپیلن به پایین ترین میزان در سال جاری

کاهش قیمت های پلی پروپیلن به پایین ترین میزان در سال جاری
این هفته در ایتالیا قیمت های پلی پروپیلن در بازار نقدی همچنان کاهش یافته و به پایین ترین میزان خود در سال جاری رسیدند.

به گزارش «پتروتحلیل»، قیمت های پلی پروپیلن در بازار نقدی ایتالیا به صورت (FD) با کاهش هفتگی ۲۰ تا ۳۰ یورویی برای هموپلیمر پلی پروپیلن به ۹۵۰ تا ۱۰۸۰ یورو در هر تن و برای هم بسپار دسته ای پلی پروپیلن به ۱۰۱۰ تا ۱۱۳۰ یورو در هر تن رسیدند. یک تولیدکننده اروپای غربی پلی پروپیلن خود برای ماه فوریه را با کاهش ۴۵ تا ۵۵ یورویی پیشنهاد داده و قراردادهای خود در بازار نقدی را با کاهش ۵۰ تا ۷۰ یورویی نسبت به ماه گذشته منعقد کرده است. این تولیدکننده اظهار داشته است: «پیش بینی می کنیم قیمت های پلی پروپیلن تا پایان این ماه همچنان کاهش یابند. وضعیت تقاضا معمولی است. عرضه هموپلیمر پلی پروپیلن ما مناسب است اما برای بسپارهای ناهمگن تدریجا کاهش می یابد. احتمال می رود عرضه این محصولات در مجموع برای ماه آتی کاهش یابد.»

در همین حال توزیع کنندگانی که محصولات اروپایی را عرضه می کنند در حال حاضر قراردادهای پلی پروپیلن نقدیِ خود را با کاهش ۶۰ تا ۸۰ یورویی در هر تن برای ماه فوریه منعقد می کنند. یکی از توزیع کنندگان ذکر کرده است به سبب تعطیلی از پیش برنامه ریزی شده واحد تولیدیِ عرضه کننده وی، ذخیرۀ محصولات بسپار ناهمگن او پایین است در حالیکه فروشنده دیگری گزارش داده که صحبت هایی در مورد افزایش تولید این محصولات در ماه مارس مطرح شده است. باتوجه به اینکه خریداران به میزان نیاز ماهانه خود خرید کرده و از ذخیره محصولات اجتناب می کنند، وضعیت تقاضا معمولی است.

یکی از خریداران از افزایش احتمالی قیمت ها در ماه مارس سخن گفته اما اضافه کرده است هنوز میزان خریدش محدود است. تاکنون وجود نگرانی در مورد کاهش عرضه این محصولات گزارش نشده است. با این وجود برخی از خریداران گزارش داده اند که میزان ذخیره محصولاتشان بالا نبوده و ممکن است آن ها در این هفته تمام به انجام سفارشات خود پایان دهند. در بازار واردات، هموپلیمر پلی پروپیلن گرید تزریقیِ عربستان سعودی به صورت (DDP، مشمول ۵/۶ درصد عوارض گمرکی) برای تحویل در ماه آوریل در رقم ۸۶۰ یورو در هر تن معامله شده است.

پیش بینی می شود قیمت های پلی پروپیلن در کوتاه مدت در حدود قیمت های نازلِ فعلی قرار داشته باشند. این مسئله که آیا روند کاهشی فعلی در ماه مارس نیز ادامه خواهد داشت مورد سوالِ معامله کنندگان قرار گرفته است. قیمت های نفتا در بازار نقدی نسبت به اوایل ماه فوریه شاهد کاهشی در حدود ۴۵ تا ۵۰ یورو بوده که کاهش قیمت های نفت خام عامل این مسئله بوده است. با این وجود، تعطیلی کارخانه های پلی پروپیلن برای فعالیت های حفظ و نگهداری در سرتاسر اروپا موجب ایجاد نگرانی ها در مورد عرضه این محصول و متعاقبا افزایش قیمت احتمالی در ماه آینده شده است.

۲۶ بهمن ۱۳۹۴ ۱۴:۳۶
تعداد بازدید : ۹۹۲