بازدید هیات تجاری اتاق تهران از شهرداری مونیخ

بازدید هیات تجاری اتاق تهران از شهرداری مونیخ
در ادامه برنامه‌های مختلف سفر هیات تجاری اتاق تهران به ایالت باواریا در آلمان، رییس اتاق تهران به دعوت معاون شهرداری به ساختمان تاریخی و معروف شهرداری مونیخ پا گذاشت.

جوزف اشمید، رییس مرکز اقتصاد و کار شهرداری مونیخ است و از با عنوان شهردار اقتصادی مونیخ یاد می‌شود. اشمید در این دیدار علاوه بر گفت‌وگو و مذاکره با رییس اتاق تهران در مورد توسعه روابط دوجانبه مونیخ و تهران با کمک شهرداری و اتاق بازرگانی، بازدیدی از ساختمان تاریخی شهرداری مونیخ برای خوانساری و هیات همراه ترتیب داد. به گفته جوزف اشمید قدمت ساختمان شهرداری مونیخ به سال 1860 میلادی برمی‌گردد و طی سال‌های متمادی این ساختمان میزبان بزرگان بسیاری از کشورها بوده است.


آقای اشمیت، در این دیدار طی سخنانی به ساختار مدیریت اقتصادی و اجتماعی در این شهر اشاره‌هایی داشت و نقش شهرداری‌ها در اداره کشور فدرال آلمان را حیاتی عنوان کرد. او هم‌چنین توضیحاتی در مورد اقتصاد مونیخ به عنوان قوی‌ترین شهر اقتصادی آلمان داد و گفت این شهر پایین‌ترین نرخ بیکاری در میان تمامی شهرهای آلمان را دارد.


در ادامه این نشست، رییس اتاق تهران به حضور چندین هیات بزرگ اقتصادی از کشور آلمان در ایران طی ماه‌های اخیر اشاره کرد و گفت: «با توجه به شناخت بالایی که صنایع دو کشور از یکدیگر دارند و نیز تکنولوژی مورد نیاز برای هر دو کشور، می‌توان نسبت به توسعه همکاری‌ها در آینده نزدیک بسیار امیدوار بود.»


مسعود خوانساری در عین حال به این نکته نیز اشاره کرد که احتیاط و محافظه‌کاری بی‌مورد ممکن است منجر به عقب افتادن صنعت آلمان از کورس رقابت برای همکاری با بخش‌های مختلف اقتصادی ایران شود. خوانساری به لزوم سرمایه‌گذاری سالانه 50 میلیارد دلار در ایران اشاره کرد که در برنامه پنج ساله ششم گنجانده شده است. به گفته خوانساری، در صورتی که مسایل و مشکلات بانکی و بیمه میان ایران و آلمان رفع شود، راه برای سرمایه‌گذاری‌های مشترک میان دو کشور باز خواهد شد. رییس اتاق تهران تصریح کرد که بهتر است دولت آلمان برای برقراری فاینانس پروژه‌های سرمایه‌گذاری در ایران تلاش جدی از خود نشان دهد.  


در این ملاقات محمدرضا بختیاری، معاون امور بین‌الملل اتاق تهران، محمدرضا نجفی‌منش، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران و عباسعلی قصاعی، عضو هیات مدیره اتاق مشترک ایران و آلمان حضور داشتند و مسعود خوانساری را همراهی می‌کردند.

 

• گزارش تصویری

۲۷ بهمن ۱۳۹۴ ۱۱:۲۱
تعداد بازدید : ۱,۰۰۹