ذخیره 2 میلیارد لیتری بنزین/تولید هم متوقف شود تا 4 ماه بنزین داریم

رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت از ذخیره دو میلیارد لیتری بنزین خبر داد و گفت: اگر تولید بنزین متوقف شود برای چند ماه ذخیره بنزین موجود و برهمین اساس بنزین نوروز نیز تامین است.
بیژن حاج محمدرضا در گفت‌وگو با اقتصادنیوز در خصوص تامین بنزین نوروزی، گفت: بنزین نوروز 95 و ده‌ها نوروز دیگر تامین است. وضعیت فعلی در تامین بنزین بسیار مطلوب است و جای هیچ نگرانی نیست.

به گفته وی، پیش از این و قبل از انقلاب تنها به مدت سه تا چهار روز بنزین مورد نیاز تامین شده بود اما حالا حتی اگر تولید به کلی متوقف شود، بنزین موردنیاز سه تا چهار ماه آینده،‌ تامین است. 

حاج محمدرضا عنوان کرد: پالایشگاه‌های اراک، تهران، اصفهان و برخی دیگر از پالایشگاه‌ها در حال تامین بنزین یورو4 هستند تا بتوان بخشی از بنزین موردنیاز را با این سوخت استاندارد تامین کرد. 

وی همچنین ذخایر فعلی بنزین را رقمی بالای دو میلیارد لیتر عنوان کرد. 

به گزارش اقتصادنیوز، بسیاری از کارشناسان معتقدند که با توجه به طرح‌های بنزین‌سازی که دولت یازدهم به بهره‌برداری رسانده، تامین بنزین نوروزی 95 راحت‌تر از سال‌های دیگر است. صحبت مسوولان اتحادیه‌ها و انجمن‌های سوخت نیز این مساله را تایید می‌کند، تا جایی که کمی قبل‌تر نیز ناصر رئیسی‌فر، رئیس انجمن صنفی کارفرمایی جایگاه‌داران سوخت کشور به اقتصادنیوز گفته بود که هیچ نگرانی از تامین بنزین نوروزی وجود ندارد. 
۲۷ بهمن ۱۳۹۴ ۱۲:۴۱
تعداد بازدید : ۹۸۲